۲۰ محله شهری در لرستان باز آفرینی می شود

خالقی با اشاره بهاهمیت باز آفرینی بافت های فرسوده، گفت: ۲۰ پروژه باز آفرینی محله های شهری لرستان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «رضا خالقی» امروز(۱۸شهریور) در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات اجرایی بازآفرینی شهری با رویکرد بازآفرینی مناطق فرسوده در شهرهای استان اجرایی می شود.

 

مدیرکل راه و شهر سازی استان لرستان با بیان اینکه ۲۰ پروژه بازآفرینی محله های شهر استان در دست اجراست، افزود: این پروژه ها با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان بازسازی خواهند شد.

 

وی ادامه داد: شامل هفت طرح در خرم‌آباد، بروجرد چهار، دورود چهار، کوهدشت یک و در الیگودرز چهار طرح هستند.

 

خالقی افزود:همچنین سال گذشته پنج پروژه در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود شامل تکمیل کانال دره غریب، احداث سالن ورزشی و بهسازی شبکه فاضلاب محله دره غریب بروجرد، احداث مرکز توسعه محله گل‌سفید به همراه دیوار حائل آن در خرم‌آباد و احداث مرکز توسعه محله ناصرالدین در دورود افتتاح شد.

 

وی ادامه داد: در مجموع ۶.۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پنج پروژه هزینه شده و ۲ پروژه کف‌سازی خیابان‌های آیت‌الله طالقانی الیگودرز و فردوسی خرم‌آباد با چهار میلیارد تومان برای امسال آماده بهره‌برداری است.

 

خالقی تصریح کرد: یکهزار و ۸۲۰ تن قیر رایگان ازسال ۹۷ برای آسفالت محلات هدف بازآفرینی تخصیص داده و طی ۲ مرحله بین شهرداری‌ها توزیع شده است که سهم خرم‌آباد ۵۰۰ تن، دورود ۳۸۰ تن ، بروجرد ۳۰۰ تن و الیگودرز ۲۴۰ تن بود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: بخشی از این قیرها توسط شهرداری ها مصرف شده است و مابقی با طرح های در دست اقدام استفاده می شود.

کد خبر 969274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha