برگزاری همایش علمی «سیره امام حسین(ع)» در مالی

همایش علمی«سیره امام حسین(ع)» با هدف احیای مجالس حسینی در کشور مالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از dar-alquran، شعبه دارالقرآن آستان حسینی در شهر باماکو پایتخت جمهوری مالی همایش علمی «سیره امام حسین(ع)» را در چارچوب رساندن اندیشه اهل بیت(ع) و گسترش آموزه های آنها برگزار کرد.

 

شیخ «داوود جکتی» مسئول این شعبه در مالی گفت: جمعی از علما و گروهی از دانشجویان و روشنفکران در این همایش که در شهر باماکو برگزار شد، شرکت کردند.

 

جکتی افزود: شیخ «یعقوب دوکوری» رئیس علمای شورای اسلامی مالی سخنران اصلی این همایش بود که درباره جایگاه اهل بیت(ع) و لزوم وفاداری به آنها و آموزه هایشان سخنرانی کرد. همچنین در این سخنرانی به تشریح دلایل نهضت امام حسین(ع) پرداخت.

 

وی ادامه داد: استاد «احمد توری» یکی از علمای برجسته مالی و شیخ «محمد فوفانا» امام جماعت یکی از مساجد باماکو از سخنرانان این همایش بودند.

 

جکتی گفت: در پایان این همایش نسخه هایی از کتاب «مهدی(عج) نزد شیعه و سنی» نوشته یعقوب دوکوری در میان شرکت کنندگان توزیع شد.

 

گفتنی است، کشور مالی در آفریقای غربی قرار دارد. مسلمانان بیش از ۹۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می ‌دهند. اغلب مسلمانان سنی مذهب و پیرو مذهب مالکی هستند. نخستین شیعیان ساکن در این کشور مهاجرانی از لبنان بوده اند که از حدود سال ۱۹۰۰  میلادی وارد این کشور شده اند.

کد خبر 969314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha