ضرورت ترویج صحیفه سجادیه میان جوانان کردستانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صحیفه سجادیه را از کتب مورد توجه اهل تسنن و تشیع دانست و بر ضرورت ترویج این کتب دینی میان جوانان استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، عبید‌الله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان 18 شهریور ماه در وبینار بررسی تبلور صحیفه سجادیه در منابع اهل سنت اعلام کرد: اهل سنت ارادت ویژه‌ای به امامان و ائمه اطهار دارند و در منابع اهل سنت به جایگاه امام سجاد و سایر ائمه اطهار اشاره شده بنابراین باید بتوانیم از کتب و احادیث ائمه اطهار استفاده ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه دوستداران اسلام باید همه کتب دینی را بشناسند افزود: صحیفه سجادیه نیز از کتبی است که مورد توجه علمای اهل سنت و شیعه است و همه مردم به ویژه نسل جوان باید با این کتاب آشنا شوند.

 

وی با بیان اینکه دشمن شایعاتی علیه اهل سنت و تشیع در استان کردستان انجام داده و بدنبال تفرقه‌افکنی بوده است، بیان کرد: علیرغم تبلیغات منفی دشمنان علیه این استان اما مردم کردستان چه شیعه و چه سنی در کنار هم با آرامش و وحدت و همدلی زندگی می‌کنند و حتی ازدواج‌های درون مذهبی نیز در این استان انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: در مساجد و برنامه‌های فرهنگی هنری می‌بینیم که در استان تفاوتی بین اهل تسنن و تشیع وجود ندارد و همگی یکسان در برنامه‌ها مشارکت دارند.

 

رستمی آمادگی این اداره‌کل را برای برگزاری سلسله نشست‌ها با موضوع قرآن عترت  اعلام کرد و بیان داشت: علاوه بر نشست‌های یاد شده می‌توان آیتم‌های آموزشی تدوین و به نسل جوان منتقل کرد.

 

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی کردستان نیز در این وبینار با بیان اینکه نگاه علما و جامعه دانشگاهی ما به صحیفه سجادیه در استان کردستان جای خرسندی دارد، افزود: باید این جایگاه را در استان فرهنگی کردستان تقویت کرد.

 

سامان احمدی بیان کرد: ارادت اهل سنت و علما به امام سجاد مثال زدنی است و مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه می‌توانند از توان ماموستاهای استان در شناخت امام سجاد و کتاب صحیفه سجادیه بیشترین بهره را ببرند.

 

وی عنوان کرد: باید با جریان تکفیری در مناطق اهل سنت مقابله کرد و ارادت مردم اهل سنت را بیشتر به نسل جوان به ویژه در سایر مناطق کشور معرفی کنیم.

کد خبر 969323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha