وبینار بررسی تبلور صحیفه سجادیه در منابع اهل سنت در سنندج برگزار شد

وبینار بررسی تبلور صحیفه سجادیه در منابع اهل سنت با عنوان مهناج و با حضور صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، کامل گلباغی مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان 18 شهریور ماه در این وبینار اذعان کرد: کنگره بین المللی سجادیه امام سجاد با حضور شخصیت‌های برجسته جهان برای دهمین بار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود که بندرعباس متولی برگزاری آن است و در تمامی استان‌ها در راستای این کنگره بین‌المللی، سلسله نشست‌هایی برگزار می شود که برگزاری این وبینار در استان کردستان در راستای همین کنگره شکل گرفته است.

 

کامل گلباغی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در نزد بزرگان اهل سنت دارای جایگاه ارزشمندی است، اعلام کرد: صحیفه سجادیه در استان کردستان به زبان کردی در قالب شعر ترجمه شده است و این بیانگر جایگاه این کتب دینی میان اهل سنت است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نشر فرهنگ معارف باید برای ترویج صحیفه سجادیه نیز تلاش کرد.

 

سید اسماعیل حسینی از فعالان فرهنگی و ادبی استان کردستان نیز در این وبینار اظهار کرد: صحیفه سجادیه علاوه بر آثار ادبی که دارد اثر معنوی بزرگی به شمار می‌رود که باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود.

 

وی افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها باید بر روی کتاب‌های دینی از جمله صحیفه سجادیه و نهج البلاغه کار کنند و آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و دانشگاهها به ویژه در رشته معارف و فقه باید صحیفه سجادیه را معرفی کنند.



وی خاطرنشان کرد: استاد شرفکندی و قرآن پوزهان بزرگی روی قرآن کریم کار کنند و تفسیر و ترجمه کردند و پیشنهاد می شود این اقدام برروی صحیفه سجادیه نیز انجام شود و متصدیان فرهنگی این کار را انجام دهند.

 

فرهاد میمنت آبادی از دیگر فعالان فرهنگی و اساتید دانشگاههای کردستان نیز در این وبینار بیان کرد: امام سجاد شخصیتی فراتر از دنیای اسلام است و به همه ادیان تعلق دارد.

 

وی با اشاره به این مهم که دعا و مناجات در نزد همه مردم جهان جایگاه دارد و با سرشت و فطرت انسان سروکار دارد، افزود: دعاهای صحیفه سجادیه در میان ادیان مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.



میمنت آبادی خاطرنشان کرد: همه مردم می‌توانند از صحیفه سجادیه استفاده ببرند و صحیفه سجادیه می تواند بعنوان گفتمان مشترک بشریت مورد استفاده قرار گیرد.


استاد حوزه دانشگاه استان کردستان عنوان کرد: دشمنان اسلام روی منابع دینی ما حساسیت نشان می‌دهند و از داشته‌های خوب ما علیه ‌ارزش‌های ما استفاده می‌برند اما همه باید بدانند امام سجاد مورد توجه اهل سنت قرار گرفته و از وی در منابع اهل سنت نام برده شده چرا که آموزش بندگی در صحیفه سجادیه متبلور است.


میمنت آبادی اضافه کرد: جامعه ما بیش از هر مقطعی نیازمند پردازش صحیفه سجادیه است که می‌تواند  در شرایط فعلی منبع غنی برای صدور و معرفی اسلام باشد و با توجه به جایگاهی که دعا متناسب با فطرت انسان است و در میان اهل سنت دارای جایگاه است باید در جامعه ترویج شود.

کد خبر 969338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha