هزینه ۱۶۹ میلیارد ریال  در سطح یک پزشک خانواده در ۶ ماهه سالجاری

نانبخش گفت: در سال ۹۹ لغایت دهه اول شهریورماه سال جاری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد ریال در سطح یک پزشک خانواده هزینه شده است.

«نادر نانبخش»، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: موفقيت برنامه مراقبتها ی بهداشتی در حال حاضر با رویكرد نظام جامع و همگانی سلامت، موجب  برقراری عدالت اجتماعی، همكاری بين بخشی، مشاركت مردمی و استفاده از تكنولوژی مناسب، درتمامي مراحل اجرای برنامه پزشك خانواده روستایي شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی افزود: براساس تفاهم نامه مشترک سازمان بیمه سلامت ایران و معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  کشور و در اجرای بند 3 ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و مطابق بند الف و ج تبصره 17 قانون بودجه سال 1398 وماده 37 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت ارتقای خدمات سلامت روستاییان و لزوم ارایه خدمات بیمه پایه سلامت به تمامی جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر با محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به منظور پذیرش بیماران در سطوح 2 و3 جهت دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت می باشد.

نانبخش تصریح کرد: اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی طی سال 98 مبلغ 7211 میلیارد ریال در بخش درمان  هزینه کرده است .که مبلغ 5978 میلیارد ریال آن در سطح 2 و3 بوده و مبلغ 1232 میلیارد ریال در سطح 1 پزشک خانواده هزینه شده است.

وی بیان کرد: در سال 99 لغایت  دهه اول  شهریور ماه بالغ بر 169 میلیارد ریال  در سطح 1 پزشک خانواده هزینه شده است.

نانبخش با بیان اینکه بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران خاص در استان از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۷ درصد از هزینه‌های درمانی بیمه سلامت استان صرف این بیمه شدگان می‌شود به طوری که برای هر بیمه شده مبتلا به یکی از این ۵ بیماری خاص، ۷۰ برابر یک بیمه شده عادی هزینه می‌شود.

 

 

کد خبر 969357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha