آغاز به کار رزمایش سایبری« بیمه سلامت» در یزد

رزمایش سایبری« بیمه سلامت» در یزد با حضور مسئولان کشوری این حوزه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رزمایش سراسری « بیمه سلامت» در یزد امروز با حضور مدیر کل روابط عمومی بیمه سلامت ایران، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل سالن همایش های باقر العلوم یزد آغاز به کار کرد.

محمد دریجانی، مدیر کل بیمه سلامت یزد در این مراسم گفت: رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران با مشارکت اداره کل بیمه سلامت استان های قم، مرکزی،‌سمنان، گلستان، هرمزگان و خراسان شمالی برگزار می شود که امروز نیز در استان یزد آغاز به کار کرد.

مدیر کل بیمه سلامت یزد گفت: در حوزه سلامت اهداف بزرگی است که از طریق اطلاع رسانی خوب می توانیم تاثیرگذار باشیم که نمونه آن را در شرایط کرونایی با اطلاع رسانی مناسب شاهد بودیم.

وی گفت: رزمایش سایبری بیمه سلامت این امکان را فراهم می‌کند که با تکیه‌بر دانش روز و استفاده از بستر فضای مجازی و شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی کیفیت خدمات بیمه‌ای به شهروندان افزایش و به سهولت انجام شود.

دریجانی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت یکی از سازمان های پیشرو در تحقق دولت الکترونیک بوده است که اقدامات بزرگی در این زمینه انجام داده که مهمترین اقدام در این زنجیره نسخه نویسی الکترونیک بود که در تمامی مطب های کشور در حال انجام است.

مدیر کل بیمه سلامت یزد گفت: کار دیگر ما تبادل اسناد پزشکی و رسیدگی مکانیزه به این اسناد در بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی و خیریه بود که تا پایان سال ۹۸ تمامی بیمارستان ها را تحت پوشش قرار دهیم که این حرکت بسیار بزرگ در کشور بود.

دریجانی بیان کرد: اقدام دیگر ما در زمینه پایگاه داده ها بود که از این طریق بیمه شدگان را شناسایی و همپوشانی ها را رفع کند.

مدیر کل بیمه سلامت یزد ادامه داد: در اهداف رزمایش بیمه سلامت تقویت اطلاع‌رسانی به جهت فرهنگ استفاده از خدمات بیمه‌ای، آگهی بخشی به جامعه هدف برای دانستن حق‌وحقوق بیمه‌ای خود نیز مدنظر است.

دریجانی با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اشاره کرد در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت،  ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.

وی بیان کرد: مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است که مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.. 

دریجانی ادامه داد: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه هامی باشد و  به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون می بایست چهار هزارو  ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما  تنها حدود ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مدیر کل بیمه سلامت یزد گفت: هزینه بستری ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و  در بخش غیراز دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه تسویه شده است.

 

کد خبر 969553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha