آغاز طرح مشوق های بیمه ای به صورت پایلوت در گلستان

برای نخستین بار در کشور و به صورت ویبنار، طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت گلستان، طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت در استان گلستان، به صورت ویبنار با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان، فرماندار آق قلا و جمعی از مدیران در استان گلستان آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این ویبنار گفت: از سال 95، سامانه ناب در استان گلستان با همکاری و همفکری دستگاه های مرتبط با نظام سلامت، شکل گرفت.

 

«عبدالرضا فاضل» افزود: از سال 96، نظام الکترونیک در استان گلستان شروع شد به گونه ای که هم اکنون رسیدگی به اسناد بیمارستانی، ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت با همکاری سازمان بیمه سلامت استان گلستان به بحث خودمراقبتی در حوزه سلامت می پردازد.

 

فاضل تصریح کرد: این طرح با هدف خودمراقبتی به عنوان به صرفه ترین پوشش همگانی سلامت برای گروه های سنی ۳۰ تا ۶۰ سال که دارای بیماری فشارخون بالا، قندخون و بیماری های قلبی- عروقی دارند، اجرا می شود.

 

وی اظهار کرد: مطمئنا با اجرای این طرح شاهد کاهش درصد مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیردار خواهیم بود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان نیز گفت: طرح مشوق های بیمه‌ای جهت خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا شده است.

 

«مهرداد کمانگری» افزود: این طرح یک طرح مترقی و پیشرفته است که در چند کشور غربی اجرا شده و با هدف گسترش سلامت همگانی و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی اجرا می شود.

 

کمانگری ادامه داد: براساس بررسی‌ها پرفشاری خون، دیابت، افزایش چربی و چاقی عامل بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر هستند بنابراین برای کنترل این بیماری ها طرح مشوق های بیمه ای توسط سازمان بیمه سلامت شروع خواهد شد.

 

وی گفت: بیمه شدگان روستایی، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان مشمول این طرح می شوند.

 

کمانگری افزود: این طرح ابتدا از روستای کُر آغاز شده و در ادامه کل استان را پوشش خواهد داد.

 

وی اضافه کرد: در این طرح به افرادی که برای گرفتن خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کرده و یا برای تعویض و تمدید دفترچه مراجعه می کنند، پیشنهاد می شود با خودمراقبتی جلوی بیماری خود را گرفته و از بسته های تشویقی بهره مند شوند.

 

گفتنی است، این طرح به صورت پایلوت در روستای کُر شهرستان آق قلا، آغاز شده است.

 

کد خبر 969167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha