تعداد خانه های هلال در شهرستان ایجرود به ۹ باب رسید

میرزایی گفت: در شهرستان ایجرود هفت خانه هلال وجود دارد که با افتتاح ۲ مورد جدید، تعداد خانه های هلال در این شهرستان به ۹ باب رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان ایجرود هفت خانه هلال وجود دارد که با افتتاح 2 مورد جدید، تعداد خانه های هلال در این شهرستان به 9 باب رسید.

 

شهرام میرزایی از افتتاح 6 خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: خانه‌های هلال با هدف توسعه و گسترش آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه، آشنایی و نحوه مقابله مردم در سطح شهرها و روستاها با مخاطرات، حوادث و سوانح راه اندازی می شود.

 

وی با یادآوری اینکه مدیریت اولیه حوادث و سوانح توسط مردم تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات از دیگر اهداف مهم راه‌اندازی خانه‌های هلال است، ادامه داد: هدف ما از گسترش آموزش همگانی و کمک‌های اولیه، پاسخگویی به هنگام و مناسب از سوی خود مردم آموزش دیده به حوادث است که به حتم خانه‌های هلال تاثیر بسزایی در گسترش این آموزش‌ها دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید به اینکه خانه‌های هلال می‌تواند بازویی برای اتصال نیاز نیازمندان به توان توانمندان باشد، خاطرنشان کرد: در این مجموعه افرادی از غنچه‌های هلال در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند داوطلبانه در هلال احمر فعالیت داشته باشند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آموزش همگانی و کمک‌های اولیه برای همه این گروه‌های سنی در خانه‌های هلال ارائه می‌شود، تصریح کرد: از ابتدی مردادماه سال‌جاری تا نیمه نخست شهریور  یک هزار و 124 نفر از اعضای خانه‌های هلال در سطح این استان از آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه بهره‌مند شده‌اند.

 

به گفته میرزایی، فراگیران پس از گذراندن این دوره‌ها به آموزش کمک‌های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می‌شوند تا از آموزش‌های تخصصی نیز بهره‌مند شوند.

 

در ادامه امام جمعه شهر زرین آباد نیز با تقدیر از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای هلال احمر گفت: خدمتگزاران هلال احمر مصداق این آیه شریفه «کسانیکه به دنبال عمل صالح هستند خدماتی می‌دهند که عام‌المنفعه است» هستند.

 

حجت الاسلام محمدباقر مقدمی با اشاره به رضایت مردم این شهرستان از خدمات هلال احمر گفت: خدمتگزاران در هلال احمر قبل از وقوع حوادث خود را آماده پیشگیری از این حوادث کرده‌اند.

 

وی یادآوری کرد: هلال احمری‌ها برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی در حوادث مردم را با بهره‌مندی از آموزش‌ها آماده مقابله با حوادث می‌کنند.

کد خبر 969359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha