​تزریق واکسن آنفولانزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند

عارف نیا با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند، گفت: بیماری آنفولانزا هیچ ارتباطی به کووید۱۹ ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» عصر امروز(سه شنبه 18 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه شرایط استان گلستان از لحاظ کرونا مطلوب بود اما پس از برپایی جشن های عروسی بعد از ماه مبارک رمضان آمار مبتلایان به کرونا در استان روند افزایشی پیدا کرد تا جایی که آمار بستری بیماران کرونایی در گلستان به حدود 700 نفر رسیده بود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به کاهش 60 درصدی بار بستری مبتلایان به کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 280 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

 

وی میانگین بستری روزانه بیماران کرونایی در گلستان را 45 نفر اعلام کرد و یادآور شد: کرونا درمان قطعی ندارد و واکسن تولید شده نیز فعلاً در مرحله آزمایش قرار دارد.

 

عارف نیا تأکید کرد: مسئله این است که ویروس کرونا به راحتی قابل انتقال است و در جامعه نیز وجود دارد لذا اگر مردم در صورت اعلام شدن وضعیت سفید و یا زرد در رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی سهل انگاری کنند اوج گرفتن مجدد کرونا و ایجاد پیک های بعدی دور از انتظار نیست.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: تا زمانی که واکسن کرونا تولید نشود و ریشه کنی این ویروس منحوس قطعی نشود در صورت وجود حتی یک بیمار مبتلا به کرونا در شهر، همه مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی گفت: برخی تصور می کنند تزریق واکسن آنفولانزا از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند که کاملاً اشتباه است و بیماری آنفولانزا هیچ ارتباطی به کووید19 ندارد.

 

عارف نیا با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا برای همه مردم نیاز نیست، تأکید کرد: افراد بالای 60 سال، کودکان زیر دو یا پنج سال، مادران باردار و افراد دارای بیماری های زمینه ای جزو گروه های پرخطر محسوب می شوند و باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه روش پیشگیری در بیماری آنفولانزا و کرونا یکسان است و استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست ها و حفظ فاصله اجتماعی از ابتلا به هر دو بیماری جلوگیری می کند.

 

کد خبر 969433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha