بزرگداشت روز ۱۳ آبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام اشجری از برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در رشت خبر داد و گفت: این مراسم با توجه به وضعیت کرونایی، مانند مراسم روز عاشورا با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی اشجری»، امروز (سه‌شنبه، ۱۸ شهریور) در نشست هم اندیشی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) را نشانه قوت اسلام و جبهه‌ مقاومت اسلامی و اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی می‌دانند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اربعین حسینی(ع) روز بزرگ استکبارستیزی میلیون‌ها انسان آزاده است، تصریح کرد: بزرگداشت حماسه اربعین حسینی(ع) گامی بزرگ برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج)، یگانه پرچمدار مبارزه با استکبار است.

 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی(ع) روز جهانی وحدت و یکدلی امت مسلمان است، تأکید کرد: این حماسه حضور که با پیاده روی میلیونی مردم عزادار به سمت مرقد امام حسین(ع) همراه است، نوری درخشان از قیام حضرت سید‌الشهدا(ع) در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و بی‌‌عدالتی است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های استکبار جهانی برای حذف حماسه حضور مردم در اربعین حسینی(ع)، این راهپیمایی بزرگ با رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر ساله باشکوه‌تر و پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: برگزاری موفق مراسم عزاداری دهه اول محرم به ویژه روز عاشورا در کشور با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی، نویدبخش این است که با وجود شرایط سخت کرونایی، می‌توان مناسبت‌های ملی و مذهبی را با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران، ملت امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: این ملت مقتدر، هرگز تن به ذلت نداده و در برابر ظلم استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و فتنه‌انگیزی‌های صهیونیسم بین‌الملل سکوت نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به اینکه استکبارستیزی و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی از اصول اولیه انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: روحیه استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی با رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تا امروز زنده نگه داشته شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به مراسم ویژه بزرگداشت 13 آبان در گیلان اشاره و تاکید کرد: این روز یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ و یادآور سه رخداد مهم "تبعید حضرت امام خمینی(ره) به کشور ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی توسط رژیم سفاک و یزیدی پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸" است.

 

وی، ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نماد استکبار ستیزی ملت ایران برشمرد و تأکید کرد: این روز بزرگ هر ساله با برگزاری راهپیمایی باشکوه به صحنه نمایش اوج نفرت و کینه مردم ایران از جنایات استکبار جهانی تبدیل می‌شود.

 

حجت‎الاسلام اشجری با بیان اینکه مردم مسلمان ایران، حاکمیت ظلم و ستم و سیاست‌های استکباری شیطان بزرگ و صهیونیسم بین‌الملل را برنمی‌تابند، گفت: ایرانیان غیور با طغیان استکبار جهانی علیه ارزش‌های الهی و انسانی مخالف هستند لذا با بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان پایه‌های کاخ استکبار جهانی را می‌لرزانند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان، روز نمایش اراده پولادین مردم ایران و نشان دادن عزت و شرف مسلمانان در منظر جهانیان است، تصریح کرد: 13 آبان، روز به خاک مالیدن پوزه شیطان بزرگ و شکست و ناکامی استکبار جهانی در اجرای نقشه‌های شوم و دستیابی به اهداف پلید ضداسلامی و انسانی است.

 

وی از برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در رشت خبر داد و اذعان کرد: این مراسم با توجه به وضعیت کرونایی، مانند مراسم روز عاشورا با رعایت  شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

کد خبر 969456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha