جشن عاطفه ها در قزوین برگزار می شود

حق گویان گفت: جشن عاطفه ها با شعار «همدل می شویم برای مهربانی در مهر» در استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «مهرعلی حق گویان» بیان کرد: یکی از نیازهای محرومان در حوزه تحصیل دانش آموزان است و اگر به این نیاز توجه شود یکی از مهمترین بسترهای محرومیت زدایی فراهم می شود چراکه با ارتقای سطح تحصیلی فرزند مددجو، وی می تواند در جامعه نقش برجسته و موثری داشته و چرخه تداوم فقر در خانواده را قطع کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: جشن عاطفه ها که هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می شود، با توجه به محدودیت های کرونایی و مصادف شدن با ایام عزاداری سالار شهیدان تحت عنوان شور عاطفه ها و با شعار «همدل می شویم برای مهربانی در مهر» برگزار می شود.

 

وی افزود: در جشن عاطفه های سال گذشته، مردم نیکوکار و نوعدوست استان قزوین بیش از 3 میلیارد و 760 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند و امیدواریم با افزایش کمک های مردمی درسال جاری بتوانیم به دانش آموزان نیازمند بیشتری خدمت رسانی کنیم.

 

حق گویان اظهارکرد: اگر چه به همت امدادگران کمیته امداد امام (ره) و با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج و سازمان دانش آموزی در سنوات اخیر اقدامات موثری در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها صورت پذیرفته است ولی در سال جاری به دلیل تداوم شیوع ویروس منحوس کرونا، اهمیت آموزش از راه دور و غیرحضوری و شرایط اقتصادی و تورم، ایجاد حرکتی جهادی با بهره گیری از تجربیات سال‌ های گذشته برای توسعه دامنه احسان و نیکوکاری و به منظور تأمین ملزومات اساسی برای آموزش غیرحضوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: با عنایت به شرایط حاکم و تغییر فرآیند آموزشی به منظور تأمین ملزومات آموزش غیرحضوری انتظار داریم با دریافت کمک های نقدی بیشتر امکان خرید تجهیزات مربوطه برای دانش آموزان عزیز فراهم شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: از این رو تلاش می کنیم جذب کمک های غیرنقدی بیشتر به منظور رفع نیازهای آموزشی منطبق با فرآیند جدید صورت پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شور عاطفه ها از روز شنبه 22 شهریور تا 11 مهرماه برگزار می شود که علاوه بر دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، شماره کارت 6037991899645406 و کد مهربانی #1*028*8877* برای دریافت کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.

 

حق گویان گفت: در استان قزوین 3 هزار و 500 دانش آموز داریم که بررسی های اولیه نشان می دهد یک هزار و 850 دانش آموز برای استفاده از آموزش مجازی نیاز به تبلت یا گوشی هموشمند دارند.

 

وی یادآورشد: پایگاه های نمادین جمع آوری کمک های مردمی با عنوان شور عاطفه ها روز پنج شنبه 27 شهریور ماه در سطح استان برپا می شود تا پذیرای هم استانی های عزیز و نیکوکار برای یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند باشیم.

 

کد خبر 969555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha