۶۰ درصد از دانش آموزان از چالش های حوزه منابع آبی مطلع هستند

جعفری با اشاره به آگاهی ۶۰ درصد از دانش آموزان نسبت به چالش های حوزه منابع آبی گفت: طرح دانش آموزی نجات آب، با محوریت کتاب، انسان و محیط‌زیست در مدارس استان زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه اولین طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت مصرف آب در کشورهای منطقه گرم و خشک که ایران هم جزو این کشورها است، امری ضروری و مهم است.

 

کامران جعفری از کمبود منابع آب به عنوان یک چالش بزرگ یاد کرد و گفت: به همین منظور جهاد دانشگاه مدیریت مصرف بهینه آب را جزو رسالت های اصلی خود می داند و به همین منظور برنامه داناب را اجرا می کند.

 

وی بر ضرورت آگاهی عموم مردم از چالش آب تاکید کرد و گفت:طرح ملی دانش آموزان نجات آب(داناب) نیز در راستای آگاهی بخشی به عموم در این خصوص اجرا می شود.

 

به گفته جعفری این طرح با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش برای اولین بار اجرا می شود.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به آگاهی 60 درصد از دانش آموزان نسبت به چالش های حوزه منابع آبی گفت: طرح دانش آموزی نجات آب، با محوریت کتاب، انسان و محیط‌زیست در مدارس استان زنجان اجرا شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد ادبیات مشترک بین دستگاه‌های متولی و مردم در حوزه آب اجرا شد و امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد.

 

در ادامه مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان از چالش آب به عنوان چالش جهانی یاد کرد و گفت: برای نجات آب نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

 

اسماعیل افشاری با بیان اینکه سالانه در استان زنجان شاهد افت ۷۱ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی هستیم، ادامه داد: عمده مصرف‌کننده آب در استان زنجان بخش کشاورزی با سهم ۹۰ درصد است.

 

به گفته وی، مصرف آب شرب در ایام کرونا بیش از پیش افزایش یافت و استان در برخی مناطق برای تامین آب سالم و بهداشتی در مضیقه است.

 

 

کد خبر 969563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha