نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در ایلام  برگزار می شود

حیدری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه در سطح کشور از تمام رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی استان ایلام برای شرکت در این جشنواره و ارسال اثر با توجه به نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی دعوت کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

 

«سمیه حیدری» با بیان اینکه زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها و  تقویت ارتباط رسانه ها با نهاد کتابخانه های عمومی کشور  از اهداف برگزاری این جشنواره است، تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات کتابخانه، کتابدار، کتاب خوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی از جمله محافل ادبی، فضای مجازی و کتابخانه و توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ انتشار فراخوان را تا ۲۲ بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، تصریح کرد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل خبر، گزارش (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، سرمقاله و یادداشت، گفت و گو، مقاله، عکس (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: این جشنواره دارای ۲ بخش جنبی شامل اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی و اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی است.

 

حیدری بیان کرد: استعدادیابی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه، ایجاد زمینه توجه مردم به نقش کتابخانه ها به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی و افزایش مشارکت مردمی و اعضای کتابخانه‌ها در فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، توسعه همکاری کتابخانه های عمومی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و تقویت زمینه های اطلاع رسانی مناسب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ سازی در زمینه گسترش مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: از عموم رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در استان برای شرکت در این جشنواره و ارسال اثر دعوت می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 969600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha