حضور اجباری دانش آموزان از سوی مدارس ممنوع است

فرماندار رودان گفت: هیچ یک از مدارس دولتی و غیردولتی حق ندارند که دانش آموزان را اجبار به حضور در مدارس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودان، «مصطفی غلامپور» در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رودان اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های وزیر آموزش و‌ پرورش و مباحث مطروحه در ستاد کرونا تصمیم بر این شد که حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نباشد.

 

وی افزود: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشده شده که امکان آموزش از طریق حضوری، مدرسه تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم شده است.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش رودان تاکید کرد: سلامت دانش آموزان در اولویت است و البته از آنجایی که تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش آموزان در مدرسه بهتر شکل می‌گیرد آموزش حضوری و با نوبت دهی مشخص مدارس توصیه می شود.

 

 غلامپور همچنین تاکید داشت: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

 

 وی تاکید کرد: در شیوه نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش آموزانی که در مدارس حضور می یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش های آن ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

 

فرماندار رودان در پایان گفت: مقرر شد گزارش سلامت دانش آموزان به صورت هفتگی به ستاد کرونا اعلام کنند و البته تاکنون گزارشی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا در چند روز گذشته در مدارس نداشته ایم لیکن به نگرانی خانواده ها احترام می گذاریم و آنها در انتخاب آموزش حضوری و یا غیر حضوری صاحب اختیار هستند.

کد خبر 969642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha