مقاومت در برابر تحریم های دشمنان با مهارت آموزی معنا می گیرد

هاشمی با اشاره به اهمیت توسعه مهارت آموزی در بین نسل جوان و نوجوان، گفت: اگر به مقاومت می اندیشیم، باید بدانیم که با مهارت، مقاومت معنا می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی اوسط هاشمی» امروز(19 شهریور) در جمع مدیران استان لرستان، اظهار داشت: کسب علم باید به سمت حضور موثر، کارآمد و ماندگار هدایت شود.

 

مشاور وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت توجه به نیازمندی های جامعه در حوزه آموزش، افزود: باید نگاهمان به حوزه آموزش و مهارت به تحول حاصل از تکنولوژی نوین با رویکرد اطلاعات و نرم افزار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا آموزش های فنی و حرفه ای بدون توجه به آموزش های نوین و تقاضا نمی تواند کارآمد باشد.

 

ایجاد هزار و 200استاندارد آموزشی در فنی و حرفه ای

 

هاشمی بیان کرد: در راستای توجه به آموزش های نوین، یک هزار و 200 استاندارد جدید به تعداد پنج هزار و 400 استاندارد آموزش فنی و حرفه ای در 40 سال گذشته افزوده شده است.

 

وی افزود: این استاندارد ها در حوزه های صنعت، معدن، خدمات کشاورزی، فرهنک و هنر و تقاضاهای مشاغل جدید و حرف جدید معرفی شده است.

 

هاشمی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای برای خدمت به مردم در راستای حضور سازگار و متناسب با بازار روز حرکت می کند.

 

مهارت ضامن کرامت انسانی است

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش مهارت در بین نسل جوان و نوان، افزود: مهارت می تواند ضامن کرامت انسانی باشد.

 

وی با اشاره به نرخ پایین مهارت در استان لرستان، گفت: برای من قابل قبول نیست که یک شهروند در چهار راه های کلان شهرها به انتظار شغل باشد.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال متناسب با نیاز جامعه باید بخشی از نگاه ما به این واقعیت باشد که امروزمعیشت مردم برچه پایه ای استوار است ومحور اقتصادی جامعه را مورد توجه قرار دهیم.

 

مشاور وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در این راستا باید به دنبال جذب دانش آموختگان دانشگاهی و جوانانی که از مهارت برخوردار نیستند باشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت های اطلاعات محور، گفت: باید با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات در استان پایه گذار نوین مهار باشیم.

 

جهش تولید بدون مهارت وجود ندارد

 

هاشمی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه مهارت در عرصه کشاورزی، افزود: توسعه گشت گلخانه ای بستر جهش تولید در عرصه کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه جهش تولید بدون مهارت وجود ندارد، ابراز کرد: توسعه مهارت آموزی در حوزه کشاورزی بستر تقویت تولید در این عرصه و تحقق جهش تولید در حوزه کشاورزی است.

 

هاشمی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان، گفت: در این دوران تحریم  اگر به مقاومت می اندیشیم، باید بدانیم که با مهارت، مقاومت معنا می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی بستر تقویت تولید واشتغال شده و ارتقای تولید را به معنای واقعی به ارمغان می آورد.

 

تدوین سند توسعه اجتماعی لرستان ضروری است

 

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت بهره برداری بهینه از توان وزارت تعاون برای تحقق این اهداف، گفت: لازم است با مشارکت اداره کل تعاون، فنی و حرفه ای، دستگاه های اجرایی و مدیریت استانداری لرستان سند توسعه اجتماعی لرستان تدوین و در آن به ضرورت های استان پرداحخته شود و از وزیر درخواست شود که در شواری سیاست گذاری بررسی شود.

 

وی با تاکید به اینکه تدوین این سند بهترین راهکار برای رفع مشکلات مردم است، افزود: همچنین پیشنهاد می شود سند راهبردی مهارت در استان با توجه به شناسایی فرصت های موجود تدوین شود.

 

هاشمی ادامه داد: در استان لرستان اگر قرار است جهشی در حوزه ارتقای توانمندی های صورت گیرد، باید با برنامه ریزی و بررسی منابع و توانمندی ها باشد.

 

مشاور وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت توسعه مهارت آموزی در استان، اظهار کرد: لازم است از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای ارتقای مهارت در بین نسل جوان و نوجوان بهره گرفته شود.

کد خبر 969694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha