جشنواره کتابخوان و رسانه برگزار می شود

محمدبیگی از برگزاری نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه خبر داد.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با رویکرد توسعه همکاری میان این مجموعه با مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مختلف دیداری و شنیداری برگزار می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تقویت ارتباط رسانه ها با مجموعه کتابخانه های عمومی کشور، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای اصحاب رسانه در حوزه ترویج مطالعه و آشنایی مردم با ظرفیت های فرهنگی و خدمات کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: موضوعات جشنواره کتابخوان و رسانه شامل کتابخانه، کتابدار، کتابخوان، ترویج فرهنگ مطالعه، فضای مجازی و کتابخانه، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی، مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برگزاری محافل تخصصی در طول سال و غیره می شود.

 

محمدبیگی خاطر نشان کرد: این جشنواره در 6 بخش اصلی خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گفتگو، مقاله و عکس و در 2 بخش جنبی شامل بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی و گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی با 11 موضوع محوری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به موضوعات محوری بخش جنبی این جشنواره اظهار کرد: تمرکز کتابخانه ها بر فعالیت های فرهنگی، کم توجهی به کتابخانه، کتابدار و مطالعه در آثار سینمایی تولید داخل، نقش کتابخانه های عمومی در رفع نیازهای گروه های خاص، نقش کتابخانه های عمومی در حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی از جمله موضوعات محوری این جشنواره است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین یادآور شد: همچنین نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ایجاد زیرساخت‌ های مناسب و ریل گذاری برای توسعه فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی، توجه به کتابداران و کتاب خوان های ادیان و غیرمسلمان در کتابخانه های عمومی و نقش کتابخانه های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی هم موضوعات محوری است که علاقمندان برای شرکت در این جشنواره باید مورد توجه قرار دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره اسفند ماه برگزار و به برگزیدگان لوح تقدیر، تندیس و جوایزی اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 969732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha