آمادگی کامل سپاه ثارالله برای همکاری در مقابله با ویروس کرونا

سردار حسین معروفی گفت: در راس فرماندهی جبهه مقابله با ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارند و سپاه نیز در امر مقابله با این ویروس  با شما همکاری می کند و هیچ کجا مستقیم وارد عمل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، پیش از ظهر امروز ۱۹ شهریور آئین افتتاح ۲ آزمایشگاه در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

سردار حسین معروفی در این آئین، گفت: در حال حاضر رعایت نکات بهداشتی در زمینه کنترل بیماری کووید 19 فرهنگ سازی شده است، ما روزانه آمار ابتلا به کرونا را مشاهده می کنیم نباید وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مردم عادی شود بنابراین باید تذکر دهید تا با رعایت این موارد مشکلی برای سلامت  مردم پیش نیاید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در راس فرماندهی جبهه مقابله با ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارند و سپاه نیز در امر مقابله با این ویروس با شما همکاری می کند و هیچ کجا مستقیم وارد عمل نمی شود بلکه اعلام کرده ایم تا سوله هایی برای قرنطیه آماده شوند و کلیه تخت های اردوگاه ها و پادگان ها را نیز برای قرنطینه آماده می کنیم.

وی با بیان این مطلب که سپاه برای ضد عفونی شهرها آمادگی لازم را دارد، تصریح کرد: سپاه این آمادگی را دارد که 154 کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کند البته این امر بستگی به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی دارد، ما در کنار شما هستیم چون عرصه ای نیست که هر کسی وارد عمل شود اگر این گونه باشد وضعیت نامطلوبی به وجود می آید ما پشتیبان شما هستیم و هر کجا که نیاز باشد به صحنه می آییم.

سردار معروفی با اشاره به این که ما می توانیم در پیشگیری ها کمک کنیم تا فشار از بیمارستان ها کم شود و آنچه احساس می کنید نیاز شما در جنوب استان است و ما توان انجام آن را داریم قطعا کمک می کنیم، عنوان کرد: در زمان شیوع بیماری اعلام کردیم کلیه سوله های صالحین و 9 دی سپاه را تجهیز کنند اگر برای قرنطینه نیاز شد با مسئولیت دانشگاه های علوم پزشکی بیماران به قرنطینه آمده و سپاه پشتیبانی می کند تا فشار را از بیمارستان ها کم کند تا بتوانند به بیماران سرویس دهی کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر بیماری آنفلوآنزا نیز اضاف شد طبق نیاز سراسر استان ما آمادگی داریم که کمک کنیم.

وی در خاتمه در خصوص راه اندازی آزمایشگاه اورژانس بیمارستان امام خمینی جیرفت، تاکید کرد: راه اندازی آزمایشگاه اورژانس کاری عقلانی در حوزه درمانی و اعتماد زائی و امید است که بسیار مهم است، مردم می بینند که شما هم سرعت و دقت دارید و آلودگی هم به وجود نیمآید شاید هزینه داشته باشد اما در قبال سلامت انسانها قابل قیاس نیست.

کد خبر 969756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha