کشف و ضبط ۶۷ قبضه سلاح غیرمجاز جنگی در خراسان جنوبی

مستقیم از کشف و ضبط تعداد ۶۷ قبضه انواع سلاح های غیر مجاز جنگی به همراه فشنگ ها و مهمات سلاح خبر داد.

«مسعود مستقیم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: با همت و تلاش پرسنل یگان حفاظت استان و حضور بسیار فعال و گسترده در سطح مناطق تحت مدیریت، مناطق آزاد مستعد، مناطق کویری و مناطق مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان از سال 89 تاکنون تعداد یک هزار و 213 شکارچی غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی  دستگیر شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت و رییس اداره یگان حفاظت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت 286 نفر در حین شروع به شکار و قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش دستگیر شدند، گفت: از این شکارچیان تعداد 323 قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی هم کشف و ضبط شد.

 

وی از کشف و ضبط تعداد 67 قبضه انواع سلاح‌های غیر مجاز جنگی به همراه فشنگ ها و مهمات سلاح های مذکور خبر داد و گفت: از سال 89 تا کنون همچنین تعداد 22 هزار و 120  عدد دام، تله و انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیر مجاز حیات وحش از جمله هوبره و غیره کشف و ضبط شد.

 

وی همچنین از کشف و دستگیری متخلفین بابت «شکار غیر مجاز و زنده گیری تعداد 770  قطعه پرندگان وحشی» از سال 89 تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت تعداد  330  راس انواع پستانداران در شکار غیر مجاز  کشف شده  و شکارچیان دستگیر شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت و رییس اداره یگان حفاظت خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 89 تاکنون تعداد 6 هزار و 251 قطعه انواع پرندگان زینتی شامل مرغ مینا، عروس هلندی، طوطی سبز و  غیره از قاچاقچیان حیات وحش با همکاری پرسنل ناجا استان خراسان جنوبی کشف و ضبط شد.

کد خبر 969789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha