حمام تاریخی روستای «بردبل» شهرستان بروجرد ثبت تاریخی شد

قاسمی گفت: در اجرای تبصره ماده دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حمام تاریخی روستای «بردبل» شهرستان بروجرد ثبت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امین قاسمی» امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در اجرای تبصره ماده دو قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب ۲۳ دی ماه ۱۳۸۳ و آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت وزیران به شماره ۲۶۹۷۵/ ت ۳۲۹۱۵ تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۳۸۴ این اثر طبیعی ثبت شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: وسعت این بنای تاریخی حدود ۲۲۲ متر مربع است و مصالح به کار رفته در آن آجر، سنگ و ملات گل و آهک است.

 

وی ادامه داد: این اثر به شماره ۳۲۶۵۷ در فهرست میراث غیر منقول کشور به ثبت رسیده و مراتب ثبت آن در تاریخ پنجم شهریور سال جاری به استاندار لرستان ابلاغ شده است.

 

قاسمی بیان کرد: اجزای معماری گرمابه فعلی از جمله سردر، راهرو هشتی شکل، سربینه، گرمینه، خزینه و آتش‌خانه، کاملاً سالم و پابرجا هستند که عملیات مرمتی و حفاظتی آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: قدمت این بنا به دوره قاجار برمی‌گردد و در روستای «بردبل» از توابع دهستان «والانجرد» شهرستان بروجرد قرار دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: با ثبت این اثر تعداد آثار غیر منقول ثبت شده در فهرست میراث ملی استان لرستان به 2 هزار و ۴۲۲ اثر رسیده است.

کد خبر 969830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha