ابلاغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی استان فارس

نوروزی گفت: برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام دولت در استان فارس با پیگیری استاندار فارس و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید و سازمان برنامه و بودجه کشور، پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع عمومی بودجه در شرف ابلاغ به استان فارس قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن نوروزی» از ابلاغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی استان فارس خبر داد و گفت: برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام دولت در استان فارس به ویژه پروژه هایی که تا پایان سال جاری قابلیت افتتاح دارند، با پیگیری استاندار فارس و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید و سازمان برنامه و بودجه کشور، پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع عمومی بودجه در شرف ابلاغ به استان فارس قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس افزود: این اعتبارات در زمینه آبرسانی به شهرهای استان، تصفیه خانه های آب و ایجاد تاسیسات فاضلاب، تکمیل بیمارستان های نیمه تمام، مجموعه های ورزشی و آزاد راه «شیراز-اصفهان»، بزرگراه ها و راهذهای اصلی در حال احداث و احیای تالاب های استان است.


وی اضافه کرد: با ابلاغ اعتبارات فوق، بخش مهمی از پروژه هایی که در سفر کاروان تدبیر و امید به استان فارس در سال 1394 مصوب شده بود به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

نوروزی تاکید کرد: به علاوه اینکه از مجموع 30 هزار و 259 میلیارد ریال اعتبار عمرانی ابلاغی استان فارس در سال جاری، مبلغ 15 هزار و 448 میلیارد ریال (معادل 15 درصد) آن تاکنون تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: این میزان تخصیص اعتبار که در سه ماهه اول سال جاری محقق شده است حکایت از آن دارد که با وجود محدودیت های موجود در وصول منابع بودجه، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام به ویژه پروژه های مهم و با پیشرفت فیزیکی بالا  از اولویت های مهم دولت است.

گفتنی است، آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت شهر، توسعه زیرساخت های شهرستان های لامرد و مهر، تکمیل تعدادی از سالن ها و زمین های ورزشی در سطح استان، تکمیل موزه فرهنگی دفاع مقدس و تکمیل بیمارستان آموزشی جهرم از مهم‌ترین پروژه های موضوع این اعتبارات هستند و۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای برای تکمیل تصفیه خانه آب فیروزآباد، آبرسانی به عشایر، خرید کانکس برای آموزش عشایر، تکمیل ساختمان دانشگاه مهدویت، کمک به تجهیزات مورد نیاز صدا و سیمای استان و تجهیز رده های انتظامی نیز در مرحله ابلاغ اعتبار در سازمان برنامه و بودجه کشور قرار دارد.

کد خبر 969920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha