​وجود ۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور

شریعتمداری گفت: در کشور ما بیش از ۲۹۰ هزار تعاونی تاسیس شده است و ۹۴ هزار تعاونی تاکنون به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد  شریعتمداری» عصر امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در پانزدهمین دوره معرفی تعاونی های برتر اظهار کرد: در کشور تعاون به عنوان یک عضو فعال در کشور در شروع انقلاب از یک نگاه بهتر و همه جانبه تری برخوردار بود و تعاونی ها در حوزه رساندن کالا با قیمت مناسب در شکل تعاونی توزیع نقش موثری داشتند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  ادامه داد: در مقطع زمانی که برای ساخت مسکن برای محرومان آغاز شد تعاونی های مسکن ارزش خود را نشان داد.

 

 شریعتمداری افزود: در دنیا سه میلیون تعاونی با بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر عضو دارد و بخش عمده اقتصاد دنیا مربوط به تعاونی ها است.

 

وی گفت: در کشور ما بیش از 290 هزار تعاونی تاسیس شده است و 94 هزار تعاونی تاکنون باقی مانده است و یکی از علت هایی که تعاونی ها نتوانستند به صورت پایدار باقی بمانند موارد قانونی است که کمتر اجرا شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  بیان کرد: تلاش کردیم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این قوانین را فعال کنیم و بتوانیم از این طریق از تعاونی ها حمایت کنیم.

 

 شریعتمداری افزود: سه هزار و 270 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات برای سه حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی در اختیار بانک تعاون قرار گرفته است.

 

وی گفت: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی بسیاری از تعاونی ها از سهم 25 درصدی خود بهره مند می شوند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  متذکر شد: برای افزایش توان پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در کشور تا آخرین روز کاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کار خواهیم بست.

 

 شریعتمداری صندوق ضمانت بخش سرمایه گذاری تعاونی اشاره کرد و گفت: 44.6 درصد از تعاونی های بانوان بخش صنعت را در کشور فعال هستند و مراکز نوآوری ما در بخش صنعت 36.5 درصد از تعاونی ها را به خود اختصاص داده است که عموم اعضای آن را جوانان فرهیخته کشور تشکیل می دهد.

 

وی افزود: سند ملی توسعه بخش تعاون که 22 تکلیف برای بخش های دولتی تکلیف شده است و پیگیری اجرای این سند در کشور هستیم.

 

کد خبر 969923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha