سیاست های اقتصاد مقاومتی آمریکایی ها را ناکام کرد/ امنیت غذایی کشور در سایه اقتصاد مقاومتی تامین شد

​جهانگیری گفت: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی نبود آمریکایی ها به اهدافی که در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرده بودند دست پیدا می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسحاق جهانگیری» عصر امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در پانزدهمین دوره معرفی تعاونی های برتر اظهار کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث گردشگری کشور با مشکلات بیشتری رو به رو  است و همچنان بخش درمان کشور تاکید به عدم سفر دارند.

 

معاون اول رئیس جمهور  ادامه داد: با توجه به اینکه فصل گردشگری تابستان است که رو به پایان است و امیدواریم روزهای خوشی برای گردشگری کشور در آینده نزدیک رقم بخورد.

 

جهانگیری بیان کرد: طرح های تعاونی متکی به زمینه معدنی کشور و طرح هایی که با هنر ایرانی آمیخته می شود مورد حمایت همکاران ما در استان های مختلف قرار می گیرد.

 

وی افزود: بخش تعاون جزو بخش هایی است که کارهای بزرگ و ماندگاری انجام می دهد و شتاب خوبی در این سالها گرفته است و امروز در کشور 383  طرح تعاونی خوب در کشور رقم می خورد.

 

معاون اول رئیس جمهور  متذکر شد: در مجموع برای این طرح ها حدود سه  هزار و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

 

جهانگیری بیان کرد: تعاونی در همه اهداف ها نقش جدی و تعیین کننده ای داشته است و اگر به دنبال جمع کردن سرمایه های خرد برای کارهای بزرگ هستیم باید به تعاونی روی بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی یک زمینه مثبتی است که باید مورد حمایت بیشتر دولت قرار گیرد، افزود: رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی در بخش تعاون است که می تواند بسیار موثر باشد.

 

معاون اول رئیس جمهور  خاطرنشان کرد: برخی افراد امروز پمپاژ ناامیدی در جامعه از هم سبقت گرفتند و شرایط جامعه را سیاه تر از آن چیزی که است نشان می دهند و بر زخم ها نمک می زنند.

 

جهانگیری یادآور شد: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی نبود آمریکایی ها به اهدافی که در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرده بودند دست پیدا می کردند و این سیاست ها آمریکایی ها را ناکام کرده است.

 

وی افزود: در سایه اقتصاد مقاومتی امنیت غذایی کشور تامین شده است و تلاش کردیم که صادرات کالاهای غیرنفتی را در کشور توسعه دهیم.

 

معاون اول رئیس جمهور به مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد این است که آن چیزی که در اختیار دولت قرار دارد به مردم واگذار کنیم و وجه مهم این کار فعال کردن بخش تعاون است.

 

جهانگیری افزود: کرونا باعث شد که میزان صادرات و واردات در کشور افت کند و به مردم بیان می کنیم در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و تلاش خواهیم کرد برای عبور از دشواری ها راه حل پیدا کنیم و برای این موضوع وقت گذاشته شده است.

 

کد خبر 969924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha