حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

مهدوی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، گفت: دانش آموزان به تشخیص والدین در مدارس حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش،«سید عیسی مهدوی» امروز(چهارشنبه، ۱۹ شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: ما در بازگشایی مدارس تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بوده ایم و هیچگونه خرده گرفتن بر مجموعه فرمانداری و اداره آموزش و پرورش قابل قبول نیست چرا که هرآنچه مصوبه ابلاغی ستاد ملی بوده ماهم اجرا کرده ایم.

 

فرماندار تالش باز یا بسته بودن مدارس را تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و افزود: هر تصمیمی که در این ستاد گرفته شود ما موظف به اجرای آن هستیم.

 

وی تصریح کرد: از بحران های شدیدتر از کرونا ویروس عبور کرده ایم و ان شاء الله با همدلی و با رعایت پروتکل های بهداشتی از این بحران نیز عبور می کنیم.

 

 مهدوی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس توسط معلمان و در منزل توجیه دانش آموزان توسط اولیای گرامی و توسعه آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و دانش آموزان به تشخیص والدین در مدارس حضور پیدا کنند.

 

عالی ترین نماینده دولت در تالش بر تامین امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی برای دانش آموان توسط مدیران دستگاه های این شهرستان تاکید کرد و افزود: بازاریان نیز در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

 

وی با بیان اینکه آموزش تعطیل بردار نیست، اظهارکرد: سلامت دانش آموزان در اولویت ماست وبه زودی درباره ادامه فرایند آموزش حضوری در شهرستان تصمیم گیری شده و به اطلاع همشهریان رسانده می شود.

 

مهدوی در پایان از همه عوامل اجرایی که در برگزاری کنکور سراسری سالم و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در شهرستان تالش همکاری کردند قدردانی و برای همه ی داوطلبان آرزوی موفقیت کرد.

 

*نهاد نماز جمعه در پیشبرد اهداف آموزشی در خدمت آموزش و پرورش است

حجت الاسلام«مجتبی نورزاد» نیز در این جلسه،اظهارکرد: نهاد نماز جمعه در پیشبرد اهداف آموزشی در خدمت آموزش و پرورش است.

 

امام جمعه تالش با بیان اینکه مطالباتی بر عهده ما گذاشته شده و سروقت مطرح می کنیم، افزود: در کنار هم برای توسعه شهرستان تالش گام بر می داریم.

 

حجت الاسلام نورزاد با اشاره به اینکه همه ما در کنار هم طبق قانون و با تمکین به ولایت فقیه هدف واحدی داریم و آن توسعه و پیشرفت کشور و شهرستان است، گفت: در این مسیر تمام توان خود را به کار می گیریم.

 

*مدارس پرجمعیت تالش شیفت بندی شده است

«سید مرتضی مختاری» نیز در این جلسه،اظهارکرد: دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس به همه مدارس تالش ابلاغ شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش تالش با بیان اینکه مدارس پرجمعیت این شهرستان شیفت بندی شده است، افزود: برخی مدارس تالش در راستای پیشگیری از شیوع کرونا سه شیفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه طوری برنامه ریزی شده که دانش آموزان در کلاس های درس مدارس از یکدیگر یک متر فاصله داشته باشند، تصریح کرد: حضور اختیاری است و الزامی در رابطه با حضور دانش آموزان در کلاس های درس وجود ندارد.

 

بختیاری با بیان اینکه آموزش دانش آموزان به سه صورت، مجازی در بستر سامانه شاد، تلویزیونی و حضوری در کلاس های درس انجام می شود، گفت: به کلیه اولیاء و شهروندان این موضوع اطلاع رسانی شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش تالش از حضور ۵۰ درصد کارکنان مدیریت آموزش و پرورش تالش در مدارس خبر داد و افزود: بازدید از مدارس هر روزه و به طور مرتب انجام می شود.

 

وی ادامه داد: نیاز داریم در بحث پاکسازی و ضدعفونی کردن مدارس و فرهنگ سازی همه به ویژه اصحاب رسانه کنند تا شاهد آسیبی در مدارس نباشیم.

 

بختیاری به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در اولین روز از این هفته زنگ ایثار و مقاومت در مدارس تالش نواخته می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش تالش تصریح کرد: برپایی نمایشگاه هایی با موضوع دفاع مقدس، دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس از جمله برنامه هایی است که برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است.

 

وی به فعالیت ۲ تا مدرسه بزرگسالان در تالش اشاره کرد و افزود: شهریه ای که از دانش آموزان این مدارس اخذ می شود خیلی اندک است و برای هر واحد درسی ۱۲۰ هزار ریال اخذ می شود.

 

بختیاری گفت: سه و چهار سال است که هیچ افزایش قیمتی در افزایش شهریه بزرگسالان نداشتیم و اگر موافقت شود مبلغ شهریه افزایش می یابد.

 

 

کد خبر 969948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha