مناطق شهرداری باید از دفاتر تسهیلگری به منظور کاهش فرآیندها استفاده کنند

فیضی گفت: مناطق شهرداری باید از دفاتر تسهیلگری به منظور کاهش فرآیندها، بویژه فرآیند صدور پروانه و دریافت تسهیلات و معرفی واجدین شرایط به نهادها و دستگاه‌های مربوطه بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رمضانعلی فیضی» عصر( ۱۹ شهریور) در جلسه هماهنگی و توجیهی ارائه مشوق‌های بازآفرینی محلات فرسوده و کم‎برخوردار با بیان اینکه نظام اقتصادی و برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای در کشورما منجر به ایجاد امواج پی‌درپی مهاجرتی و شکل‌گیری پدیده حاشیه‌نشینی شده است، اظهارکرد: قدیمی‌ترین زائران امام‌رضا(ع)، ساکنان قدیمی مشهد هستند و لذا خدمت به آنها به مثابه خدمت به زائر بارگاه منور رضوی و امام مهربانی‌هاست.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد با اشاره به مصوبه بسته تشویقی شورای شهر برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی، گفت: در کنار این مصوبات حمایتی، ۲۸ دفتر تسهیلگری هم در محلات هدف مستقر شده‌اند و سازوکار جدید نیز تعریف شده که امیدواریم تا پایان شهریور روی سیستم‌های مالی و شهرسازی بارگذاری شود و شهروندان بتوانند از آن بهره ببرند.

 

وی تاکید کرد: مناطق شهرداری باید از دفاتر تسهیلگری به منظور کاهش فرآیندها، بویژه فرآیند صدور پروانه و دریافت تسهیلات و معرفی واجدین شرایط به نهادها و دستگاه‌های مربوطه بهره ببرند.

 

فیضی با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم درصدد ساماندهی بافت متراکم و پرجمعیتی است که درآمدی برای شهرداری ندارد و هزینه‌های جاری آن نیز هرروز افزایش می‌یابد، افزود: با اجرایی شدن سیاست بازآفرینی و بهسازی و ساماندهی این بافت‌ها و سپس توانمندسازی ساکنان، در آینده می‌توان درآمد هم داشته باشیم.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد تاکید کرد: در حال حاضر، نگاه اجتماعی باید بر نگاه درآمدی ارجحیت داده شود؛ فلسفه بسته‌های تشویقی نیز بخشودگی کامل و اعمال تبعیض مثبت برای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است.

 

وی گفت: بسته مشوق‌های بازآفرینی می‌تواند با مشارکت مردم انقلابی در بافت‌های محلات هدف ایجاد کند و تحقق آن منوط به عزم و اراده و خواست همه مسئولان و مجریان مربوطه است.

کد خبر 970013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha