هزینه ۳۵۰ میلیون تومانی اوقاف و امور خیریه ملایر  برای تعمیر و تجهیز مدارس

نوروزی گفت: با مجوزهای جدید از سازمان اوقاف و امور خیریه برای نخستین بار از منابع مدارس موقوفه (مدرسه نمونه سیفیه) مبلغی برای تعمیر و تجهیز سایر مدارس شهرستان همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید هزینه شد.

«حمید رضا نوروزی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: 63 درصد از اراضی شهرستان ملایر اراضی موقوفه است و بزرگترین و بیشترین این موقوفات مربوط  به سیف الدوله واقف ملایری است  .

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیا اینکه موقوفات این واقف ملایر در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی و اطعام و روضه خوانی است گفت: در این زمینه اداره اوقاف و امور خیریه مملایر تا کنون از محل نیت واقف اقدامات بسیار گسترده ای را در در حوزه وقف و با هدف توسعه بخش های مختلف شهرستان  و خدمت به مردم  انجام داده است  که یکی از این حوزه ها حوزه آموزشی است

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در مدارس موقوفه اقدمات بسیار خوبی در حوزه تعمیر و تجهیز در راستای نیت واقف انجام شد گفت: با مجوزهای جدید از سازمان اوقاف و امور خیریه برای نخستین بار از منابع مدارس موقوفه (مدرسه نمونه سیفیه) مبلغی برای تعمیر و تجهیز سایر مدارس شهرستان همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید هزینه شد.

وی مبلغ  هزینه شده در این بخش را ۳۵۰ میلیون تومان  برشمرد و افزود: این مبلغ برای تعمیر و تجهیز مدارس در سه منطقه آموزشی این شهرستان هزینه شد  و در حال حاضر در حال انجام است.

نوروزی  با بیان اینکه در راستای نیت واقف و اجرای طرح مهر تحصیلی امسال نیز 2 هزار و 200 بسته  نوشت افزار ، کیف  و بین دانش‌آموزان نیازمند ملایر توزیع می شود افزود: این بسته ها  از هفته آینده با همکاری آموزش و پرورش توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه 660 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده افزود: هزینه هر بسته مهر تحصیلی 300 هزار تومان است که  بین دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان و جامعه معلولان در سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، جوکار و سامن توزیع می‌شود.

 وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر هزینه قابل توجهی از هزینه کتب درسی حدود ۷۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت  را نیز در سال تحصیلی جدید تامین کرد گفت: این هزینه نیز از محل عواید موقوفه سیف‌الدوله برای سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن  بود

کد خبر 970113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha