بهره مندی بیش از ۱۰۰۰ بانوی گلستانی از تسهیلات اشتغالزایی

​مازندرانی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰ نفر از بانوان گلستانی طی دو سال اخیر از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار شدند، گفت: اکثر این افراد در فروش کالا و یا بازارچه های فروش با مشکل رو به رو بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» ظهر امروز (پنجشنبه 20 شهریور) در آیین انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: در جنگ اقتصادی قرار داریم و این شرایط به مراتب از هشت سال دفاع مقدس سخت تر است و برخی کشورها در تلاش هستند که به اقتصاد کشور آسیب وارد کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: تعاون ها بنیاد های اقتصادی هستند که از منابع خرد برای توسعه استان استفاده می کنند و احکام اسلامی مثل خمس، زکات و وقف برای افزایش رفاه جامعه اسلامی و امت اسلامی در اختیار ما قرار دارد که می توانیم از این ظرفیت ها نیز استفاده کنیم.

 

مازندرانی ابراز داشت: مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در طول سال های اخیر در تلاش بود که بتواند از ظرفیت موقوفات برای توسعه استان و ایجاد اشتغال استفاده کند و با این تفاهم نامه منابع موقوفات در مسیر ایجاد اشتغال و تولید به کارگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در بحث فروش و یا مکانی برای راه اندازی کارگاه با مشکل رو به رو هستند، افزود: بیش از چند صد نفر را از طریق اشتغال روستایی و اشتغال های خانگی مورد حمایت قرار می دهیم و تاکنون بسیاری از بانوان سرپرست خانوار، جوانان جویای کار و فارغ التحصیل دانشگاهی از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه اوقاف و امور خیریه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان استانداری گلستان، تأکید کرد: هدف از این تفاهم نامه سه جانبه استفاده از ظرفیت ۳ هزار مسجد، حسینه، و اماکن متبرکه در سطح استان گلستان برای فروش و تولیدات مشاغل خانگی زنان روستایی و سرپرست خانوار است.

 

مازندرانی بیان کرد: یک هزار و 60 نفر از بانوان در طول دو سال اخیر از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار شدند و اکثر این افراد در فروش کالا و یا بازارچه های فروش با مشکل رو به رو بودند.

 

وی تأکید کرد: فضاهایی که اوقاف و امور خیریه گلستان می تواند در اختیار ما قرار دهد به افرادی که از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات دریافت کردند فراخوان خواهد شد تا بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

 

 

کد خبر 970147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha