هدف دستگاه قضا افزایش اعتماد عمومی است

حجت الاسلام رئیسی افزایش اعتماد عمومی را هدف نهایی دستگاه قضا برشمرد و گفت: مجموعه اقدامات و تلاش های کارکنان دستگاه قضا باید موجب ارتقای اعتماد عمومی در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «ابراهیم رئیسی» امروز (پنجشنبه ۲۰ شهریور) در دیدار روسای واحدهای قضایی و سازمان های تابعه قوه قضائیه چهارمحال و بختیاری، از تلاش کارکنان این مجموعه در سطوح مختلف قدردانی کرد و اظهار داشت: همه ما قدردان زحمات کارکنان سازمان های وابسته به دستگاه قضا و برقرار کنندگان عدالت در استان هستیم.

 

رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری مردمی شجاع، دین مدار و غیور هستند، افزود: خدمت کردن به چنین مردم انقلابی توفیق بزرگ و ارزشمندی است که مدیران باید این فرصت را مغتنم بدانند.

 

وی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های خدادادی بسیاری دارد، اظهار کرد: باید از این ظرفیت ها برای رفع مسائل و مشکلات مردم و تحقق آرامش آنان بهره برد.

 

حجت الاسلام رئیسی بر اولویت قراردادن دغدغه های مردم توسط مسئولین استانی تأکید کرد و ادامه داد: مسئولین کلان استان باید پس از بررسی ها، مسائل مهم را شناسایی و اولویت بندی کرده تا برای رفع آن ها برنامه ریزی شود.

 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه مردم همواره فداکاری و تعهد خود به انقلاب و نظام را در برهه های مختلف اثبات کرده اند، تصریح کرد: خدمت صادقانه به مردم و رفع مشکلات آنان تنها راه جبران زحمات و بصیرت این مردم است.

 

وی بر رسیدگی دقیق و سریع به مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: تصمیم گیری در پرونده هایی که زندگی جمعی از مردم در گرو نتیجه آن ها است باید قاطع، شفاف و سریع باشد تا موجب نارضایتی مردم نشود.

 

حجت الاسلام رئیسی از تدوین لایحه جامع اداری و استخدامی کارکنان دستگاه قضا خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این موضع، این لایحه به زودی در صحن مجلس ارائه و تصویب می شود.

 

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در کاهش ناهنجاری ها و جرم بسیار تاثیرگذار است، افزود: باید ظرفیت های مردم در حوزه های مختلف شناسایی شده و از آن ها برای رفع مشکلات بهره گرفت.

 

وی بابیان اینکه در گزارش های ارائه شده از چهارمحال و بختیاری این استان ظرفیت های ارزشمندی دارد، اظهار کرد: انتظار داریم که امورات قضایی استان به روز باشد و پرونده های معوق به سرعت تعیین تکلیف شوند و نقص آرا کاهش یابد.

 

حجت الاسلام رئیسی بر نقش تاثیرگذار شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده های قضایی تأکید کرد و ادامه داد: اقدامات خاص این شوراها که منجر به سازش می شود باید مورد تشویق قرار گیرد.

 

وی سلامت را از مهمترین شاخصه های دستگاه قضا خواند و اظهار کرد: از روابط ناسالم در امر قضایی باید جلوگیری کرد و قاضی باید با صلابت و با توجه به مدارک و مستندات رای صادر کند و کارشناس و وکیل و مشاور در رای او دخالتی نکنند.

 

رئیس قوه قضائیه افزایش اعتماد عمومی را هدف نهایی دستگاه قضا برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات و تلاش های کارکنان دستگاه قضا باید موجب ارتقای اعتماد عمومی در جامعه شود.

 

کد خبر 970159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha