جای خانه یا موزه طراحان در کشور خالی است

شفاپور گفت: جای خانه یا موزه طراحان خالی است که این موزه به زودی در تهران راه اندازی می شود و گردشگران می توانند از آن موزه برای آشنایی با مد و لباس ایرانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سیده مرضیه شفاپور»، امروز (پنج شنبه 20 شهریور) در نشست هنرمندان و فعالان حوزه مد و لباس استان فارس که با حضور «صابر سهرابی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: مد و لباس دومین صنعت پول ساز در دنیا است و این قابلیت وجود دارد که طراحان این صنعت را در کشور معرفی کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه طراحان باید مد  لباس ایرانی و اسلامی باید به دنیا معرفی کنند، افزود: ایران پیشینه خوبی در حوزه مد و لباس دارد و همواره پوشش و زیبایی زیادی در میان لباس ایرانیان دیده می شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنم که حلقه های مفقوده برای معرفی این صنعت را از بین ببرم، تاکید کرد: هر کاری که در دنیای امروز انجام می دهیم باید همراه با علم باشد چرا که پایه اصلی مد و لباس، علم است.

شفاپور با یادآوری این مطلب که شورای مد و لباس در حال راه اندازی است و نگاه تمرکز زدایی نسبت به تهران دارم، تاکید کرد: استان ها با توجه به ظرفیت های موجود بسیار می توانند موثر باشند و در داوری ها می خواهم از داوران استانی هم استفاده کنم.

وی با اشاره به اینکه از استادان در بخش علمی و دانشگاهی استانی هم در شورا استفاده خواهیم کرد و توقع دارم آنان در کارگروه عضو شوند چرا که جای نظر و ایده های فعالان مد و لباس در کارکروه خالی است، افزود: باید به هم کمک کنیم که این صنعت را به جایگاه واقعی خودمان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه طراحان باید در هفته های مد و رویدادهای مد بیشتر حضور داشته باشند و در جشنواره های مختلف شرکت کنند، یادآور شد: جای خانه یا موزه طراحان خالی است که این موزه به زودی در تهران راه اندازی می شود و گردشگران می توانند از آن موزه برای آشنایی با مد و لباس ایرانی استفاده کنند که مطمئنم با توجه به ظرفیت فارس بخش اعظمی از این موزه با لباس ها و طرح های استان فارس پر می شود.

کد خبر 970194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha