سینما دارای اثرگذاری در روند جامعه‌سازی دینی معرفی ‌شده است

جوروند گفت: سینما دارای اثرگذاری در روند جامعه‌سازی دینی معرفی ‌شده و ضرورت پرداختن به مضامین والا همزمان با برخورداری از فرم و قالب زیبا به عنوان تعهد سینماگر مطرح می‌شود.

«محمد جوروند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، به مناسبت روز سینما اظهار کرد: ورود نخستین دستگاه سینماتوگراف به ایران در سال ۱۲۷۹ هجری خورشیدی سرآغازی برای سینمای ایران به حساب می‌آید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: ۱۲۰ سال از قدمت سینما در ایران می گذرد و حاصل آن ترویج فرهنگ و هنر ناب و متعهد توسط سینما گران، هنرمندان و اهالی زحمتکش هنر هفتم در ایران است.

 

وی سینما را بیانگر اسطوره‌ها، دردها و داستان‌های زندگی انسان به مفهوم به ما هو موجود دانست و تصریح کرد: سینما در قالبی جذاب و مهیج به مثابه کتابی سرشار از رمز و راز به جامعه عرضه می‌شود.

 

جوروند با اشاره به بیانت  آیت‌الله خامنه‌ای که سینما را به عنوان «کارآمدترین روایتگرِ واقعیت و حقیقت» معرفی می‌کنند اذعان داشت: هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملاً مسلط که هیچ روایتگری تاکنون در بین این شیوه‌های هنرى روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدی نیامده و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی است.

 

وی اضافه کرد: سینما دارای اثرگذاری در روند جامعه‌سازی دینی معرفی ‌شده و ضرورت پرداختن به مضامین والا همزمان با برخورداری از فرم و قالب زیبا به عنوان تعهد سینماگر مطرح می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان ضمن گرامیداشت این روز بیان کرد: اینجانب روز ملی سینما را به سینماگران و فعالان این حوزه تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون و سلامتی این عزیزان را از خداوند منان مسئلت دارم.

 

کد خبر 970212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha