توزیع ۵۰۰ هزار سبد معیشتی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت الاسلام عادل از توزیع ۵۰۰ هزار سبد معیشتی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در زمان شیوع کرونا قرار داشتیم و در مناطق امکان اطعام وجود نداشت؛توزیع سبدهای معیشتی از برکت سفره حضرت اباعبدالله (ع) انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بابل مازندران، حجت الاسلام « غلامرضا عادل » امروز ( 20 شهریور) در همایش طلایه‌داران تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در حوزه خانم الانبیا بابل اظهار کرد: خاموشی چراغ مجالس عزاداری اباعبدلله از اهداف مهم دشمنان در طول سال های مختلف بود که تاکنون ناکام ماندند و هر روز بر عظمت این حرکت افزوده شد .

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه شور حسینی همراه شعور حسینی، انسان‌ساز است، افزود: ما هرچه داریم از امام حسین (ع) و روضه سیدالشهدا است و نباید این روضه ها و مراسم ها فراموش شود.

 

وی یادآور شد: حب و دوستی به امام حسین(ع)، نعمت بزرگی است که نصیب حال ما شده است و حرکت برای قیام، بزرگداشت و احیای شور و حرارت حسینی در جامعه  از نعمت های بزرگی است که نصیب حال روحانیت شده است و باید شکرگذار این نعمت بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  با اشاره به اینکه با شیوع کرونا مشکلات مختلفی رادر سطح جامعه شاهد بودیم، خاطر نشان کرد: در طول ماه محرم با توجه به شرایطی که با توجه به شیوع کرونا بود و ممنوعیت فعالیت گسترده بود؛2 هزار صحن و فضای امامزاده در سطح کشور که شرایط و امکان برگزاری مراسم در آن فراهم بود در اختیار عزاداران قرار گرفت و برنامه‌های خوبی انجام شد.

 

حجت الاسلام عادل از توزیع 500 هزار سبد معیشتی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در زمان شیوع کرونا قرار داشتیم و در مناطق امکان اطعام وجود نداشت؛ توزیع سبدهای معیشتی از برکت سفره حضرت اباعبدالله (ع) انجام شد.

 

وی با اعلام اینکه حدود 190هزار موقوفه در کشور وجود دارد؛ تصریح کرد: مازندران با دارا بودن 15هزار موقوفه رتبه نخست را در کشور دارا است و نشان می‌دهد مردم مازندران در این زمینه پیش قدم بودند.

 

عادل اضافه کرد: این تعداد 190هزار موقوفه با 805 نیت صورت گرفت که یکی از این نیت‌ها نیت امام حسین (ع) بود که بیش از60 تا 70درصد موقوفات را شامل می‌شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه خدمات متقابل وقف و روحانیت  در ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم هستند، افزود: هر کجا روحانیت فعال و درصحنه‌ بودند؛ موقوفات فراوانی داشتیم.

 

وی در پایان گفت:  امیدواریم با تلاش های روحانیت، احکام وقف به خوبی برای مردم بیان و آثار و برکات وقف و از همه مهم‌تر تشویق افراد به انجام این کار خیر ماندگار در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 970228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha