تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکلات بیمارستان اعصاب و روان «استاد محرری» در شورای اسلامی شهر شیراز

در بازدید جمعی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به همراه معاون خدمات شهری و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از بیمارستان اعصاب و روان «استاد محرری»، مشکلات بیماران و مراجعه کنندگان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،  «لیلا رازقیان»، در این بازدید از بیمارستان اعصاب و روان «استاد محرری» با بیان افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از بیماری های اعصاب و روان، همچنین عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در جامعه گفت: افراد زیادی به واسطه نیازمند بودن به درمان و یا بستری شدن برای ترک مواد مخدر به صورت روزانه به این بیمارستان مراجعه می کنند که متاسفانه به دلیل کمبود تخت امکان بستری کردن وجود ندارد.

رئیس بیمارستان اعصاب و روان «استاد محرری» افزود: از طرفی در حال حاضر ۲۵۰ تخت بستری داریم که از این تعداد ۲۲ تخت در اختیار افراد بلاصاحب است که سالهاست در اینجا بستری هستند و حتی شناسنامه هم نداشتند که با پیگیری های صورت گرفته قریب به شش سال است که صاحب شناسنامه شده اند.

وی اضافه کرد: سالیانه در این بیمارستان 2 هزار و 400 بیمار بستری می شود و 10 هزار و 500 بیمار نیز به صورت سرپایی مداوا می شوند.

رازقیان با تاکید بر حجم قابل توجه مراجعه بیماران به این مرکز بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان استاد محرری در ۱۲ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد، مشکلات قابل توجهی برای رفت و آمد و مراجعه همراهان و خانواده های بیماران وجود دارد که نیازمند حمایت های لازم برای ایجاد بستر حمل و نقل عمومی و سهولت دسترسی به این بیمارستان است.

وی تاکید کرد: باید این نکته را در نظر داشت شاید این بیمارستان در خارج از محدوده کلان شهر شیراز قرار دارد ولی فعالیت آن در قلب شیراز است.

بر اساس این گزارش در ادامه،«علی ناصری» نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و پیگیری های همه جانبه این کمیسیون در ایام شیوع کرونا و تشریح گام های ۹ گانه در مبارزه با شیوع این بیماری عنوان کرد: عقد تفاهم نامه های چند جانبه بین شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ادارات باعث شد تا امروز شهر شیراز در مبارزه با این ویروس در سطح کشور به درخشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: همچنین اختصاص ردیف بودجه خاص جهت ادامه گندزدایی و ضدعفونی تا قطع کامل زنجیره شیوع ویروس کرونا باعث شده تا همواره شاهد تلاش مستمر و شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری برای ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر باشیم.

وی با اشاره به همراهی و همگامی جامعه روان شناسی با دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش عوارض روان شناختی ناشی از کرونا و اهمیت توجه به بعد فیزیکی و روانی شهروندان و پاسداشت زحمات پرسنل گمنام عرصه سلامت و اعصاب و روان گفت: بیمارستان «استاد محرری» حاصل زحمات و تلاش گذشتگان و پایه گذاران نیک اندیش است که امروز یکی از بزرگترین بیمارستان های فعال در حوزه درمان بیماری های اعصاب و روان جنوب کشور است و خدمات بسیاری را در این حوزه به مردم و به خصوص شهروندان فهیم شیرازی ارائه می دهد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با برشمردن مشکلات این مجموعه درمانی عنوان کرد:  کارگروه ویژه ای در جهت رفع مشکلات بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری در شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل خواهد شد که امید است با تلاش اعضای این کارگروه و همراهی های بین دستگاهی به اهداف خداپسندانه برای رفع مشکلات موجود این مجموعه دست یابیم.

 

«قاسم مقیمی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه با اشاره به ویژگی ها و تلاش های کادر درمان در خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان «استاد محرری» گفت: با توجه به نیازهای موجود در این بیمارستان لازم است اقدام موثر برای کاهش آلام پرسنل خدوم و بیماران صورت پذیرد.

«لیلا دودمان»،  عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز با قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر درمان این بیمارستان بر لزوم توجه به مشکلات، تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکلات بیمارستان استاد محرری در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد نتایج مثبتی در کاهش معضلات به دست آید و بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در تکمیل طرح ها و نوسازی بخش های این بیمارستان تاکید کرد.

 

«محمد حسن پور» در ادامه با اشاره به دور ماندن این مجموعه از نگاه مسوولان به واسطه فاصله فیزیکی از شهر شیراز و نیاز به توجه همه جانبه مشکلات آن گفت: بیماران و پرسنل زحمت کش بیمارستان استاد محرری در شرایط سختی قرار دارند و وضعیت کنونی این مجموعه در حد و شان و آوازه شهر شیراز نیست.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با برشمردن معضلات موجود در بیمارستان استاد محرری از لحاظ فضای سبز، مدیریت پسماند و همچنین محروم ماندن آن از دریافت برخی خدمات افزود: در صورت تصویب شورای شهر شیراز و همراهی و همگامی دیگر دستگاه ها، شهرداری آماده ارائه خدمات موثر و اصلاح طرح هایی از قبیل فضای سبز این بیمارستان که محل استفاده بیماران اعصاب و روان، همراهان و مراجعه کنندگان است و همچنین بهره گیری از تجارب سازمان مدیریت پسماند برای رفع مشکلات بیمارستان خواهیم بود.

 

گفتنی است، بیمارستان «استاد محرری» به عنوان بزرگترین بیمارستان اعصاب و روان جنوب کشور در زمینی به مساحت ۱۷هکتار و در ۱۳ کیلومتری شهر شیراز در منطقه باجگاه قرار دارد که با انتقال ۱۵۰ بیمار اعصاب و روان از دهکده سلامی به این مجموعه در سال ۱۳۵۸ عملا از مرکز کارآموزی به بیمارستان تبدیل شد و تا امروز با ۵۰۰ تخت مصوب و ۲۵۰ تخت فعال در حال خدمت رسانی به بیماران اعصاب و روان و اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است.

کد خبر 970392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha