کتابخانه شخصی استاد «چینی» به فرهنگسرای «بهمن بیگی» اهدا شد

جعفری گفت: کتابخانه شخصی استاد «چینی» به فرهنگسرای «بهمن بیگی» اهدا شد و چهار هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (جمعه ۲۱ شهریور) در بازدید از فرهنگسرای «بهمن‌ بیگی»، گفت: کتابخانه شخصی استاد «چینی» به فرهنگسرای «بهمن بیگی» اهدا شد و با استقرار مجموعه مجلات وزین ادبی، فرهنگی و هنری و همچنین مجموعه کتاب های تاریخی، این کتابخانه یکی از مراکز مراجعه های فرهنگی، ادبی و تاریخی خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه چهار هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد، افزود: با برنامه هایی که تدوین شده، این کتابخانه می تواند یکی از بهترین و غنی‌ترین کتابخانه های عمومی شهر شیراز به حساب آید.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه میزهای استاندارد برای مطالعه که برای این کتابخانه سفارش داده شده است، میزهای استانداردی است که در کتابخانه ملی تهران وجود دارد، افزود:‌ پژوهشگاه تخصصی دست بافته های سنتی ایران در فرهنگسرای «بهمن بیگی» راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه تخصصی اقوام ایران که شامل کتاب های ادبیات فولکلور است با نام «بخارای من ایل من»، را راه اندازی خواهیم کرد، یادآور شد: رویکردمان در فرهنگسرای «بهمن بیگی» آموزشی علمی است و در فرهنگسرای «حکمت» رویکردمان هنری و در فرهنگسرای «شهروند»، رویکرد آموزش شهروندی است.

کد خبر 970400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha