خدا محوری و اخلاص موجب ماندگاری حادثه عظیم کربلا شد

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: خدا محوری و اخلاص اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای حضرت موجب ماندگاری حادثه عظیم کربلا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۱ شهریور حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، با تسلیت ایام محرم، گفت: خدا محوری و اخلاص ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای حضرت موجب ماندگاری حادثه عظیم کربلا شد.

امام جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: یکی از ویژگی ها و فضائل اخلاقی بصیرت است و ارتباط مهمی با اخلاص دارد و این ۲ رابطه عجیبی با یکدیگر دارند.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت در طول تاریخ اثر گذار و سرنوشت ساز بوده و در قرآن به معانی مختلفی مانند روشنی دل از آن یاد شده است.

حجت الاسلام گروهی افزود: بصیرت نوعی دید درونی می باشد یعنی این که نور خدایی در دل انسان است و انسان با نور بصیرت حق و باطل را تشخیص می دهد و سخنان انسان های بی بصیرت ارزشی ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: به فرموده امام علی علیه السلام کسی که بصیرت الهی نصیبش شده محبت دنیا و دنیا دوستی از قلبش خارج می شود.

وی با بیان این مطلب که اگر کسی بصیرت داشته باشد منحرف نمی شود، اظهار کرد: در کربلا بصیرت موجب شد تا حضرت حُر بن یزید ریاحی راه را از بیراهه تشخیص دهد و به سپاه امام حسین علیه السلام بپیوندد در مقابل، بی بصیرتی و دنیا دوستی عمر بن سعد و شمر  لعنت الله علیه موجب گمراهی آنها شد و در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند.

حجت الاسلام گروهی خاطرنشان کرد: از جمله اعمالی که موجب بخشیده شدن گناهان می شود محبت اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: امروز هنگامی که مسلمانان جهان دیدند نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توهین کرد همه عزادار شدند.

وی تصریح کرد: رشد اسلام گرایی در میان مردم جهان موجب درماندگی دشمنان اسلام شده و به همین دلیل به چنین اعمال زشتی دست می زنند.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: دنیای استکبار چهل سال است که شکست می خورد اما با کمال وقاحت می گوید؛ آزادی بیان، آنها می خواهند افکار عمومی را از اعتراضات داخل کشور خود منحرف کنند و در وهله بعدی حساسیت  مردم مسلمان را بسنجد.

خطیب جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: دیدیم که مسلمانان غیور جهان در مقابل توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) برافروخته شده و در همه دنیا اعتراض خود را آشکار کردند.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ سال است که مردم آمریکا گرفتار ۲ حزب دموکرات و جمهوری خواه است و هر کدام از این احزاب که بر سر کار آید برای کشور ما فرقی ندارد و تفاوتی بین ترامپ و اوباما نیست.

حجت الاسلام گروهی تاکید کرد: اجلاس سران گروهای مقاومت فلسطینی و دیدار اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله بعد از ۲۸ سال مایه امیدواری محور مقاومت بوده و این کمر دشمنان را شکسته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امسال متاسفانه به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی اربعین عظیم برگزار نمی شود اما مردم می توانند نذورات خود را برای ستاد بازسازی ارسال کرده و در این ثواب بزرگ خود را شریک کنند.

کد خبر 970430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha