وظیفه ما تبیین و ترویج انقلاب و آرمان های امام است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه دشمن با شبهات فراوان از جنگ دوران دفاع مقدس، جوانان ما را مورد هدف قرار داده است گفت: وظیفه ما تبیین و ترویج انقلاب و آرمان های حضرت روح الله که همان تبیین اسلام است، می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۲۱ شهریور) با بیان اینکه متاسفانه در تبلیغ و تبیین معارف دین و آرمان های انقلاب خوب عمل نکرده ایم، به پیش رو داشتن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مدیون عزیزان و جوان هایی هستیم که پای این مکتب و آرمان امام خمینی سر دادند و خونشان ریخته شد.

امام جمعه سنگر افزود: وظیفه ما است که برای جوانان امروز تبیین کنیم که چگونه ۳۰۰ هزار جوان و انسان پای این آرمان ایستادند و جانشان را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون دشمن شبهات فراوانی در خصوص دفاع مقدس ایجاد می کند، تصریح کرد: می بینیم که دشمن با این شبهات قشر جوان و نوجوان را نشانه گرفته است، در واقع کسانی که جنگ را ندیده اند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: باید هفته دفاع مقدس را برای خود هدف گذاری کنیم و برای قشر جوان و نوجوان که دشمن آن را مورد بمباران شبهات قرار می دهد و او را با هزاران چراها مواجه می کند، تبیین کنیم که چگونه در این هشت سال تمام اقتصاد ما و امورات کشور عقب ماند و بعضی جاها متضرر شدیم.

وی اضافه کرد: کار دشمن دشمنی کردن است در حالی که ما دشمن را دوست پنداشتیم.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه گفت: جوانان ما در دفاع مقدس پای مکتب امام سجاد(علیه السلام) نشسته بودند و اکنون وظیفه تک‌تک ماست که به نوبه خود آرمان های انقلاب و امام را که چیزی جز آرمان‌های دین اسلام نبود، تبلیغ، ترویج و تبیین کنیم.

وی با تاکید بر هرچه باشکوه تر برگزار کردن هفته دفاع مقدس افزود: شاید مراسم ها و یادواره هایی که در سال‌های گذشته برگزار می کردیم را نتوانیم امسال به خاطر محدودیت در رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهیم اما راه همان راه است و مسیر هیچ وقت بسته نمی شود.

حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا توانستیم عزاداری سید و سالار شهیدان را در تاسوعا و عاشورای حسینی باشکوه برگزار کردیم گرچه خیلی ها تعطیلات عزاداری را با تعطیلات تابستانی اشتباه گرفتند و در مسافرت و کافه ها به سر بردند که این نشان می دهد شاید ما نتوانستیم آنطور که باید قیام امام حسین(ع) و امنیت و فراغتی که امروز داریم را به این مردم بشناسانیم.

وی ادامه داد: اگر مکتب امام حسین(ع)، محرم و صفر نبود ما هم هر لحظه مانند خیلی از این کشورها ناامنی و انفجار و ترور را شاهد بودیم.

امام جمعه سنگر همچنین به بازگشایی مدارس در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مدارس به صورت غیر حضوری برگزار می شود اما آن دسته از مدارسی که حضوری کلاس ها را دایر کرده اند موظف به رعایت بحث بهداشتی برای دانش آموزان هستند و اگر کمبود و نواقصی در این زمینه همچون کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کنند وجود دارد باید برطرف کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به آموزش در فضای مجازی و کمبود بسیاری از امکانات برای مناطق محروم مختلف کشور، فرصتی به وجود آمده است تا در آینده اگر باز هم از این گونه مسائل به وجود آمد بتوانیم راه حل مناسب تری در نظر بگیریم.

حجت الاسلام محمدیان همچنین در خصوص گرانی های افسار گسیخته نیز بیان کرد: قیمت برخی از ماشین ها در کارخانه ۹۰ میلیون تومان است اما در بازار ۱۹۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شود و این نشان دهنده این است که مدیریت در این بازارها افسار گسیخته است.

وی اذعان کرد: سبک مدیریتی این بازارها لیبرالی است و هر کس می تواند جیب کس دیگری را بزند در حالی که ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر به کسی آسیب برسد همه ضرر خواهند کرد.

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه هر از چند گاهی کسانی به عنوان سلطان بورس، سلطان خودرو، سلطان کالاهای دیگر در این کشور پیدا می شوند و این دلیل بر عدم نظارت بر بازار است افزود: این مردم با نجابت همه این مشکلات را تحمل می کنند.

وی اضافه کرد: این ژنرال ها کسانی هستند که مکتب امام را نفهمیدند چرا که مکتب امام مکتب سربازی است و امیدواریم در انتخابات بعدی مردم کار را به دست سربازان ولایت بسپارند.

حجت الاسلام محمدیان در پایان اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم را محکوم کرد و گفت: این اهانت ها از سال ۲۰۰۵ توسط یک نشریه دانمارکی شروع شد و نشانه ذلت و خاری دشمن در برابر اسلام است.

کد خبر 970446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha