تهاجم به ساحت مقدس پیامبر (ص) با عنوان آزادی بیان مضحک و دروغ آشکار است

حجت‌الاسلام عادل‌پور با بیان اینکه تهاجم به ساحت مقدس پیامبر (ص) تحت عنوان آزادی بیان مضحک و دروغ آشکار است گفت: حمله به ساحت مقدس پیامبران الهی و مقدسات مسلمانان برنامه‌‌ریزی یک ترور فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور» ظهر امروز (جمعه 21 شهریور) در خطبه‌های عبای سیاسی آئین این هفته نماز جمعه خرمشهر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بار دیگر اروپایی‌ها در حمله به مقدسات آلوده به جنایت شده‌اند اظهار کرد: همگان شاهد بودند که برای چندمین بار طی سال‌های اخیر این جنایتکاران که هیچ مرزی به جز منافع خودشان را نمی‌شناسند و به ساحت مقدس نبی معزز و مکرم اسلام (ص) تعرض و اهانت کردند؛ ما نیز یقین می‌دانیم که آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها در این موضوع نقش دارند.

 

امام جمعه خرمشهر تهاجم به ساحت اسلام (ص) را ترور فرهنگی خواند و افزود: توجیه این اقدام تحت عنوان آزادی بیان بسیار مضحک و دروغ آشکار است؛ اهانت به پیامبران الهی آزادی بیان نیست، حمله به ساحت مقدس پیامبران الهی و مقدسات مسلمانان برنامه‌ریزی یک تروریسم فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه ما اهل منطق هستیم تصریح کرد: جنایتکاران اگر اهل منطق هستند بیایند با منطق با ما سخن بگویند اما اگر رئیس جمهور فرانسه ادعا می‌کنند آزادی بیان است، کجای فرانسه و اروپا آزادی بیان وجود دارد؟ اگر شما مدعی بر آزادی بیان هستید چرا سخن گفتن از هولوکاس را جنایت و جرم می دانید؟.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور اضافه کرد: دست صهیونیسم درمانده و آمریکای شکست خورده باری دیگر برای توهین به مقدسات اسلامی باز شد و این ‏اقدام در پی شکست‌های پی در پی خود برای انتقام از جبهه مقاومت، اسلام و تحریف اذهان از نژادپرستی‌های غرب صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه ‏دنیای اسکتباری غرب می‌خواهد با تکرار این جنایات فرهنگی و اعتقادی؛ عادی انگاری نسبت به ارزش‌های اسلامی را در میان ما ترویج دهد تصریح کرد: این ها با تکرار این جنایات می‌خواهند ما را آزمایش کنند و بدانند حساسیت ما نسبت به دین و مقدساتمان به چه میزان است؛ لذا باید همه ما هوشیار باشیم.

 

امام جمعه خرمشهر ابراز کرد: ما این اقدام ضداسلامی را به شدت محکوم می‌کنیم و در برابر آن سکوتی نخواهیم داشت؛ علما، نخبگان، سازمان‌های داخلی و خارجی به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی و همچنین عموم مردم در راس آنها جوانان همه باید با شدت و غیرت و با جدیت نسبت به این موضوع حساسیت از خود نشان دهند و از هر وسیله‌ای برای انعکاس فکر خودشان که البته همراه با منطق و برهان و موعظه نسبت به کسانی که قافل اند و جدل احسن است استفاده کنند و پاسخ آنها را بدهند.

 

وی با ابراز تسلیت در پی درگذشت علی بندری عضو شورای شهر خرمشهر، خطاب به فرماندار ویژه و نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه تعداد زیادی از ادارات شهرستان بدون مدیر و با سرپرست اداره می‌شوند که این موضوع با وجود مشکلاتی زیاد که در خرمشهر وجود دارد، برای مردم قابل پذیرش نیست.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور با اشاره به اینکه یک سرپرست نسبت به یک مدیر محدودیت‌های اجرایی بسیاری دارد اذعان داشت: در این شرایط مدیریت جهادی برای یک سرپرست ممکن نیست و این موضوع نشان از ضعف مدیریتی در شهرستان دارد.

وی با تقدیر از رسانه‌ها در جهت رسیدگی به موضوعات حساس و مشکلات مردمی از جمله، علت اداره چندین دستگاه دولتی بدون مدیر و با سرپرست در شهرستان خرمشهر گفت: رسانه‌ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، حرکتی راهبردی و جسورانه را در پیش گرفته و این چشم‌انداز خوبی برای توسعه و ترقی به شمار می‌رود.

 

امام جمعه خرمشهر به چالش‌ها و حواشی شهرداری خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: خرمشهر پیش از هر چیزی به شهردار نیاز دارد و شورای شهر باید سریعا نسبت به انتخاب شهردار اقدام و شورای شهر فرد اصلح را برای تصدی شهرداری خرمشهر انتخاب کند؛ اعضای شورای شهر خرمشهر به گونه ای عمل نکنند که قبل از این شهر را بدون دقت معطل کنند، این باعث می‌شود که شهر معطل بماند و به عقب برگردیم.

 

وی همچنین با ابراز گلایه از جاری بودن فاضلاب‌های شهری و پس آب‌های خانگی خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان باید در خصوص این مشکل پاسخگو باشد.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور از وجود تنها یک مرکز توزیع گاز مایع در خرمشهر انتقاد کرد و اظهار داشت: علت کمبود کپسول گاز ظاهرا مشکل در توزیع عنوان شده که باید از قبل تدبیرات لازم اندیشیده می‌شد تا مردم سردرگم پیدا کردن کپسول گاز نباشند.

 

وی خطاب به شهروندان خرمشهری عنوان کرد: فرصت بازسازی عتبات عالیات را غنمیت بشماریم و در ساخت حرم‌های مطهر ائمه بزرگوار، با حداقل توان در این امر خدا پسندانه سهیم باشیم.

 

مردم خرمشهر امروز پس از اقامه نماز جمعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم تجمع اعتراضی برگزار و خشم و انزجار خود را اعلام کردند.

 

نمازگزاران خرمشهری ابراز کردند دشمنان با توهین به مقدسات می‌خواهند حساسیت مسلمانان به مقدسات اسلامی را کم و عادی سازی کنند، اما هیچ گاه نمیتواند به اهداف شوم خود برسد.

 

کد خبر 970448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha