ترس غرب این است که منطق فراگیر اسلام پایه های سلطه آنان را تضعیف کند

مقتدایی با بیان اینکه ترس غربیان آن است که منطق فراگیر اسلام به سرعت پایه های سلطه آنان را تضعیف کند، گفت: آزادگان جهان امروز متوجه شده اند که قرآن و مبانی اسلامی برای بخش های مختلف زندگی بشر برنامه دارد.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اهانت صورت گرفته به قرآن کریم و پیامبر اعظم در نشریات اروپایی گفت: آنچه که در غرب در عرصه فرهنگی رخ می دهد، بروز و نمود دیگری از سلطه ای است که غرب در عرصه های سیاسی و یا عرصه های بین المللی تحت عنوان استعمار سده ها و دهه های گذشته انجام داده است.

 

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سوزاندن قرآن کریم و یا توهین به مقدسات و پیامبر و یک دین با کدام یک از معیارهای شناخته شده اخلاقی در سطح جهان همخوانی دارد؟ این در حالی است که نوعی جانبداری آشکار از سوی مقامات کشورهای غربی و اروپایی که برخی از آنها مدعی رعایت انواع آزادی ها و احترام به آزادی ها هستند، انجام می گیرد.

 

وی ادامه داد: اگر بپذیریم که غرب مدعی است، یکی از آزادی ها آزادی انتخاب مذهب است چرا باید یک دین آن هم به عنوان یکی از دین های شناخته شده فعال در اروپا، آسیا و آفریقا و سایر بخش های جهان چنین توهین هایی صورت گیرد؟

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز فرهنگ غرب دچار نوعی استیصال شده است، گفت: سخن منطقی و بیان مفاد اسلامی به سرعت در غرب جای خود را باز کرده است. آزادگان جهان امروز متوجه شده اند که قرآن و مبانی اسلامی برای بخش های مختلف زندگی بشر برنامه دارد. نگرانی و ترس غرب آن است که این منطق فراگیر و آشکار اسلام به سرعت پایه های سلطه آنان را تضعیف کند، به همین دلیل تلاش می کنند با استفاده از ابزارهای فرهنگ یک موضوع فرهنگی را مورد خدشه قرار دهند./

کد خبر 970611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha