عفو در هنگام قدرتمندی و انفاق پنهان از شاخصه های امام سجاد (ع) بود

حجت الاسلام مدبر گفت: گذشت و بخشایش، صبر و بردباری، فروتنی، عفو در هنگام قدرتمندی، انفاق های پنهانی، اطعام نیازمندان، جلوه های معنوی و عبادت های ویژه از شاخصه های حضرت امام سجاد (ع) به شمار می آید.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زین العابدین (ع) به شاخصه های این امام همام اشاره کرد و گفت: گذشت و بخشایش، صبر و بردباری، فروتنی، عفو در هنگام قدرتمندی، انفاق های پنهانی، اطعام نیازمندان، جلوه های معنوی و عبادت های ویژه از شاخصه های حضرت امام سجاد (ع) به شمار می آید.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به روایتی از این امام همام در بر شمردن پنج ویژگی افراد مومن، افزود: نخستین شاخصه فرد مومن از دیدگاه امام سجاد (ع) تقوا و پرهیز از گناه در خلوت ها است که خلوت دل از جمله این موارد بوده که باید در این راستا به توصیه امام سجاد(ع) در رعایت تقوا عمل کرد.

 

وی کمک به نیازمندان در حال تنگدستی را دیگر شاخصه فرد مومن از دیدگاه امام سجاد (ع) دانست و گفت: این مهم بسیار مورد تاکید قرار گرفته و توصیه شده است.

 

سومین ویژگی مؤمن که در روایت امام سجاد (ع) به آن اشاره شده، صبر و شکیبایی در مصیبت‌ها بود که امام جمعه جهرم به آن پرداخت و اظهار کرد: با صبر و استقامت می ‌توان در برابر مصیبت‌ ها به موفقیت رسید.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین کنترل خشم هنگام عصبانیت و پرهیز از دروغگویی را چهارمین و پنجمین ویژگی مؤمن از دیدگاه امام سجاد (ع)  عنوان کرد و خواستار توجه و رعایت این ویژگی ها به عنوان یک الگو در زندگی افراد شد.

کد خبر 970731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha