اختصاص بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار برای ضدعفونی مدارس گلستان/ ۸۵ درصد خانواده ها تمایل به کلاس های حضوری دارند

گوهری راد گفت: سه میلیارد تومان به مدارس استان گلستان برای ضدعفونی و رعایت پروتکل های بهداشتی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسان گوهری راد» ظهر امروز (شنبه 22 شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ آغاز شد و بیش از ۳۷۵ هزار دانش آموز در دو هزار و ۶۰۰ مدرسه کلاس های آموزشی خود را پیگیری می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: از آغاز سال تحصیلی تاکنون سه میلیارد تومان در دو مرحله برای ضدعفونی به مدارس از طریق وزارت آموزش و پرورش اخصاص یافته است.

 

گوهری راد بیان کرد: هزینه ضدعفونی مدارس به ازای هر دانش آموز در طول هفته 570 تومان است و در هشت ماه و ۱۵ روز برآورد می شود که ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ضدعفونی مدارس اعتبار نیاز داریم که تامین این میزان اعتبار با توجه به سرانه آموزش و پرورش کار بسیار مشکلی است.

 

وی افزود: براساس ارزیابی انجام شده ۸۵ درصد از خانواده ها تمایل به تحصیل حضوری دانش آموزان دارند و همچنین از ابتدای سال تحصیلی جدید هشت درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت حضوری در سرکلاس های درس حاضر نشدند و در دوره متوسطه نیز ۸۵ درصد دانش آموزان به صورت حضوری آموزش دیدند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: همچنین ۹۲ درصد از دانش آموزان از روش های غیر حضوری، ۷۰ درصد دانش آموزان از طریق تلویزیون،  ۷۵ درصد دانش آموزان از طریق شبکه شاد و ۱۵ درصد از سایر روش ها کار آموزش خود را پیگیری می کنند.

 

گوهری راد افزود: در مدارس کوچک روستایی خدمتگزار  مدرسه نداریم و معلمان کار ضدعفونی را انجام می دهند.

 

کد خبر 970779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha