بازگشایی مدارس در شهرستان های دارای وضعیت قرمز کرونایی خطرناک است

نیکبخت، گفت: بازگشایی مدارس در شهرستان های دارای وضعت قرمز کرونایی سلامتی دانش آموزان و دیگر اعضای خانواده را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمدرضا نیکبخت»، امروز(22شهریور) در در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک توسط دانش آموزان ضروری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه خانواده ها باید ناظر بر رعایت پروتکل های بهداشتی باشند، افزود: نظارت بر فعالیت مدارس در این زمینه ضروری است.

 

وی بر ضرورت رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی تأکید کرد و ادامه داد: فاصله یک متر و بیشتر بین دانش اموزان باید رعایت شود.

 

نیکبخت با تأکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی و استفاده ازمواد شوینده و ضدعفونی کننده در مدارس باید رعایت شود، اظهار داشت: تعداد دانش اموزان یک کلاس باید نصف سال های قبل باشد.

 

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس در شهرستان های دارای وضعیت سفید و زرد کرونایی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه شهرستان های دارای وضعیت سفید رفتن دانش اموزان به مدرسه خطرناک است، بیان داشت: بازگشایی مدارس در این شهرستان ها و رفتن دانش اموز به مدرسه به معنای انتقال بیماری به دیگر اعضای خانواده و به خطر انداختن سلامتی خود دانش آموزان و خانواده ها است.

کد خبر 970887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha