۱۳ هزار واحد مسکونی باید در مسجدسلیمان احداث شود

شریعتی با اشاره به اینکه باید در مسجدسلیمان ۱۳ هزار واحد مسکونی احداث شود گفت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده و مابقی منازل سیل‌زدگان است که ۲ هزار واحد آن در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (شنبه ۲۲ شهریور) در حاشیه نشست قرارگاه هماهنگی بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند بازسازی منازل سیل‌زده رو به اتمام است و تعداد محدودی از آنها باقی‌مانده که ظرف ۲۰ روز آینده به صاحبان آن تحویل داده می‌شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه البته نازک‌کاری برعهده خودشان است که اعتبار در اختیار آنها قرار گرفته افزود: همچنین خسارت‌های سیل ۹۸ بررسی شد و کسانی که مجدد متقاضی هستند و در بانک حقوقی تضییع شده دارند، مقرر شد دوباره درخواست آنها بررسی و در صورت تایید به آنها پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به سیل‌بندها و مشکلات با معارضان تصریح کرد: در برخی مکان‌ها کار به خوبی پیش رفته اما در برخی دیگر با توقف و مشکلاتی مواجه بودیم که بنا شد اقدامات لازم به‌عمل آید.

 

شریعتی اضافه کرد: روند کاری سیل‌بندهایی که باید بنیاد مسکن بسازد، به خوبی پیش رفته و تنها چند مورد آن باقی‌مانده و موارد دیگر هم که در اختیار سازمان آب و برق است پیشرفت خوبی داشته و در 2 تا سه مورد مشکل با معارضان به‌وجود آمده که بنا شد نسبت به رفع آنها اقدام شود.

 

وی در خصوص زلزله مسجدسلیمان عنوان کرد: تاکنون ساخت ۲ هزار واحد شروع شده و یا برنامه‌ریزی برای ساخت در حال انجام است و تا عدد ۱۳ هزار که ۱۰ هزار واحد آن مربوط به بافت‌های فرسوده است، فاصله زیادی داریم که بنا شد سرعت بخشیده شود.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: و در خصوص مشکل زمین، مقرر شد از طریق هوانیروز پیگیری شود تا زمین را تحویل بگیریم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم و بتوانیم تصمیماتی که دولت برای بازسازی مسجدسلیمان گرفته و امسال هم تمدید کرده با جدیت پیگیری شود و برای بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان استفاده کنیم.

 

وی از ایجاد شبکه‌های رادیویی، مخابراتی و اپراتور هایون خبر داد و اذعان داشت: با ایجاد این شبکه می‌توانیم یک شبکه مستقل را برای مدیریت بحران استان طراحی کنیم و اگر دکل‌های آن نصب شود در مواقع مختلف با آن موج رادیویی مربوطه بتوانیم استفاده کنیم و دچار ترافیک خطوط در بحران‌ها نشویم.

 

شریعتی بیان کرد: بنا شد کمیته ای طرح را بررسی کند تا اگر قابلیت‌های لازم را دارد و تعهدات مربوطه از طریق اپراتور انجام شود بعد از انجام تعهدات به خریداری گوشی‌های مخصوص این شبکه شروع کنیم تا بتوانیم یک شبکه رادیویی مخابراتی امن، پایدار و مستقلی مخصوص موارد بحران در شرایط مختلف برای جغرافیای استان ایجاد کنیم و آماده داشته باشیم تا در زمان بحران‌ها بتوانیم مجهزتر، هوشمندتر و با برنامه‌تر عمل کنیم و آسیب‌پذیری را کمتر کنیم.

 

کد خبر 970893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha