۷۶۰۰تن کود در بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع شده است

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶۰۰ تن کود بین کشاورزان شهرستان دهلران توزیع شده است.

«عباس احمدی» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: قیمت هر کیسه ۵۴۵۶۲ ریال بوده و  روند توزیع با آغاز کشت های پاییزه ادامه خواهد داشت.

 

وی صریح کرد: امسال سطح زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای ۹۵۰۰ هکتاربوده که  پیش بینی می شود  ۱۱۲ هزار تن برداشت شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از دانه روغنی کلزا در استان ایلام در این شهرستان تولید می شود،  گفت: امسال پیش بینی می شود   ۱۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به  زیر کشت کلزا برود.

 

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ درصد محصول استراتژیک گندم استان در شهرستان دهلران تولید می شود، گفت: در سال گذشته  ۱۵۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده و امسال هم 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی هلران به کشت گندم آبی و دیم  اختصاص یافته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران افزود: امسال 53 تن بذر تدارک شده کلزا در شهرستان فراهم شده که در حال توزیع بین کشاورزان است.

 

وی گفت: بذر تخصیصی گندم  به شهرستان امسال 10 هزار تن بوده که این میزان در صورت نیاز قابل افزایش است.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اشاره  و خاطرنشان کرد: ارزش محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرستان سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

کد خبر 971024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha