طلاب از خداوند موفقیت در کسب علم و انجام عمل صالح را درخواست کنند

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: طلاب در سال تحصیلی جدید از خداوند متعال موفقیت در کسب علم و انجام عمل صالح را درخواست کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهدی شبستری» امروز ۲۳ شهریور در نخستین جلسه از درس خارج سال تحصیلی جدید که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، با استناد به حدیثی از امام جواد(ع) اظهار کرد: حضرت فرمودند چگونه ضایع می‌شود کسی که خداوند قول داده کفیل او باشد.

وی در ادامه فرمایش امام جواد(ع) با بیان اینکه خداوند رزاق و کفیل است، عنوان کرد:‌ هرکس خداوند کفیل او باشد ضایع و تلف نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خداوند متعال مراقب اعمال انسان و در تعقیب کردار و رفتار او است.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی، با بیان اینکه اگر انسان بدون علم عمل کند خسارت زیادی به بار می‌آورد، اظهار کرد: بر همین اساس دین اسلام برای تحصیل علم بسیار ارزش و اهمیت قائل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اسلام دوست دارد که مسلمانان افرادی عالم و آگاه باشند که به کمال و شرف انسانی دست یابند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه علم و عمل صالح در کنار یکدیگر سبب تقرب انسان به خداوند می‌شود، گفت: علم و عمل صالح افزون بر تقرب الهی فواید دنیوی و اخروی فراوانی برای انسان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در سال تحصیلی جدید از خداوند متعال موفقیت در کسب علم و انجام عمل صالح را درخواست کنند که به یاری خداوند متعال به اهداف الهی دست یابند.

 

کد خبر 971086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha