مساجد پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی هستند

حجت الاسلام نصیری گفت: مساجد به عنوان مرجع و پایگاه اصلی جامعه و پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی شناخته می شود و تاثیر پذیری بسیار بالایی در نزد افکار عمومی دارد.

حجت الاسلام «ناصر نصیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مساجد نقش مهمی در ترویج معارف دینی و فرهنگ عامه دارد و کارهای فرهنگی در مساجد تاثیر مستقیم در تربیت نسل فرهیخته دینی و فرهنگی خواهد داشت.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل تصریح کرد: مساجد به عنوان مرجع و پایگاه اصلی جامعه و پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی شناخته می شود و تاثیر پذیری بسیار بالایی در نزد افکار عمومی دارد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: کارهای فرهنگی که با محوریت مسجد صورت می گیرد ماندگاری بیشتری به دلیل مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی مسجد دارد.

 

وی یادآور شد: فعالیت های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی کانون ها نیز در مساجد تاکنون تاثیر بسزایی در جذب نوجوانان و جوانان داشته و باید این روند با برنامه ریزی های منظم تداوم یابد.

 

حجت الاسلام نصیری بیان کرد: زنده نگه داشتن روح معنوی عزاداری های ماه محرم در مساجد نشان از تاثیرگذاری فرهنگی این مکان معنوی در عمق اندیشه مردم دارد و باید این مکان تبلیغ دین به فعالیت های فرهنگی نیز تبدیل شود.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان افزود: مساجد می توانند نقش تاثیر گذاری در مهندسی فرهنگی کشوری ایفا کنند و مسئولان باید از این نهاد معنوی برای اهداف فرهنگی بیش از پیش بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام نصیری تاکید کرد: مساجد سنگر انقلاب اسلامی در روزهای سخت بود و امروز نیز می تواند برای مقابله با جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان به عنوان خط مقدم نقش آفرینی کند.

کد خبر 971102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha