طلاب از فضای مجازی برای توسعه معنویت و معارف دینی استفاده کنند

تولیت مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) گفت: امروز در شرایط کرونا طلاب از فضای مجازی در راستای توسعه معنویت و معارف دینی بسیار تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین « سعید جازاری» امروز در افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) گفت: کسب علم و دانش معارف اهل بیت(ع) از مهمترین رسالت‌های طلاب حوزه علمیه است.

وی افزود: یکی از اصحاب خدمت امام صادق(ع) رسیده و پرسید در شب قدر من چه کنم که برتر از هر عملی باشد، حضرت فرمودند کسب علم و معارف دینی در شب قدر برتر از هر عملی است.

تولیت مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) با بیان اینکه ادامه داد: سید ابوالحسن اصفهانی از علمای بزرگ جهان اسلام وقتی فرزند خود را از دست دادند جلسه درس را تعطیل نکردند فرمودند مساله علم از چنان جایگاه عظیمی برخوردار است که هیچ چیزی جایگزین آن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جازاری بیان کرد: پیامبر(ص) وارد مسجد شدند جمعی را مشغول عبادت و جمعی را مشغول تحصیل علم دیدند و فرمودند من برای جمعی که به تحصیل علم مشغول هستند ارزش قائلم و قدردان آنها هستم.

وی با بیان اینکه امسال در شرایطی افتتاحیه را برگزار می‌کنیم که جهان کفر علیه اسلام و تشیع حرکات خاصی از خود نشان می‌دهد، عنوان کرد: مساله قرآن‌سوزی در سوئد، ساخت کاریکاتور از پیامبر(ص) در فرانسه و هتک حرمت پیامبر(ص) در دانمارک از جمله اعمال خبیثانه دشمنان بر علیه اسلام است که باید برای مقابله با آن ما نیز اقدماتی را انجام دهیم.

تولیت مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) ابراز کرد: امروز مساله کرونا جهان را به سوی تحول خاصی کشانده است که در حوزه معنویت و مادی آثار ویژه به همراه خواهد داشت که تمام این آثار را باید در دایره مثبت و منفی آن بررسی کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جازاری ادامه داد: یکی از آثار مثبت کرونا این بود که امسال در محرم جریان سوگواری امام حسین(ع) به منازل وارد شد، از دیگر آثار آن این است که سبب شد بسیاری به سمت فضای مجازی کشیده شوند. ما باید از این فضا در راستای تولید علم و گسترش آن استفاده کنیم. با وجود فضای مجازی سرعت انتقال معارف بیشتر شده است باید از این فضا برای توسعه معنویت، علم و تکنولوژی بهترین استفاده را بکنیم.

کد خبر 971115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha