حضور کمرنگ مردم در مساجد آسیب‌های جدی فرهنگی به دنبال دارد

حجت‌الاسلام غفاری با بیان‌اینکه اوج‌گیری مجدد کرونا بر حضور مردم در مساجد تاثیر داشته است، گفت: خالی شدن مساجد از جمعیت، تبعات زیادی در پی دارد و آسیب‌های جدی به فرهنگ کشور وارد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد غفاری» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا بسیار کم شده است، اظهار کرد: جمعیت مساجد به تبع کاهش برگزاری برنامه ها در این دوره به استثنای مناسبت های مذهبی، بسیار کم شده که البته طبیعی نیز است.

 

امام جماعت مسجد امام حسین بن علی (ع) (واقع در تهران، تهرانپارس، خیابان امین) افزود: حضور جمعیت در نماز جماعت این مسجد نیز بسیار کم شده که موجب نگرانی ما همچون سایر مسجدی های کشور نسبت به تبدیل شدن این وضعیت به امری عادی شده است.

 

وی اضافه کرد: حفظ سلامتی مردم، اولویت کارگزاران مسجد امام حسین بن علی (ع) همچون سایر مساجد کشور است و هیچ موضوعی را مهم تر از این موضوع نمی دانیم ولی باید این حقیقت را نیز پذیرفت که خالی شدن مساجد از جمعیت، تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت که آسیب های جدی به فرهنگ کشور وارد می آورد. با وجود این دوباره تاکید می کنیم که سلامتی مردم را از هر موضوع دیگری ارزشمندتر می دانیم.

 

غفاری اضافه کرد: حضور گسترده مردم در مساجد در برخی از مناسبت های مذهبی همچون احیای شب های قدر و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) این نوید را می دهد که با کنترل ویروس کرونا دوباره شاهد حضور پرشمار مردم در این خانه های خدا خواهیم بود ولی این موضوع نیز از نگرانی دلسوزان برای خالی شدن مساجد از مردم چندان نکاسته است.

 

امام جماعت مسجد امام حسین بن علی (ع) با بیان اینکه اوج گیری مجدد کرونا و ضرورت اعمال محدودیت های بیشتر برای تجمعات مردمی حتی در مساجد نیز بر حضور مردم در خانه های خدا تاثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: ان شاءالله با هوشیاری مردم و برنامه ریزی دقیق مسئولان، به زودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس و رونق دوباره مساجد باشیم.

کد خبر 971158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha