تداوم راه پیرغلامان و ترویج سیره تربیتی آنها یک ضرورت مهم است

حجت الاسلام عباسی گفت: تداوم راه پیرغلامان و ترویج سیره تربیتی آنها یک ضرورت مهم جامعه است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مهدی عباسی» امروز (23 شهریور ) در  دیدار مشترک ستاد چهل سالگی دفاع مقدس، سازمان تبلیغات و بسیج مداحان استان با پیرغلامان حاج ولی الله احمدی و حاج غلامرضا حیدری با اشاره به اینکه پیرغلامان امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای در طول تاریخ ایران اسلامی داشته اند، گفت: واژه پیرغلام زمانی که در کنار نام ارزشمند امام حسین(ع) قرار می گیرد بسیار جایگاه ارزشمند و والایی دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تکریم از پیر غلامان امام حسین (ع) را امری ضروری دانست و بیان کرد: وجود پیرغلامان امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی نشان از محبت و اراده دیرینه جامعه ایرانی به امام حسین(ع) و مکتب عاشورا و حرکت در مسیر ارزشمندی است که سید و سالار شهیدان ترسیم کرده است.

 

وی تکریم از پیرغلامان را راهی برای ترویج فرهنگ خادمی در زیر بیرق امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: پیرغلامان، در طول انقلاب اسلامی و همچنین در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیروهای بسیار زیادی با استفاده از روضه ها و مراسمات اباعبدالله (ع) تربیت کردند و در جبهه های حق علیه باطل با نوای خود درس ایثار را آموزش می دادند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بسیاری از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس تربیت شده همین پیرغلامان و مکتب امام حسین(ع) هستند که با اقتدا به سید و سالار شهیدان برای دفاع از ارزش های اسلامی و دینی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و جان خود را در این راه فدا کردند.

 

حجت الاسلام عباسی به شرایط این روزهای جامعه و توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز با توجه نیاز جامعه، تداوم راه پیرغلامان و ترویج سیره تربیتی آنها یک ضرورت مهم است که باید به آن توجه شود و تکریم و تجلیل آنها اقدامی موثر در این راستا است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و دفاع مقدس گفت: رهبر انقلاب اسلامی سخنانی در راستای گام دوم انقلاب بعد از 40 سالگی را داشتند که ما باید با حرکت صحیح در این زمینه تمام تلاش و توان خود را بکار گیرند.

 

در ادامه این دیدار «ابوالفضل ربیعی» به فعالیت های کانون مداحان استان مرکزی اشاره کرد و گفت: هیچ حماسه ای بدون مکتب امام حسین(ع) ماندگار نمی شود و یکی از دلایل ماندگاری و جاودانه شدن دفاع مقدس نیز تاسی به فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) بوده است.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی اضافه کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی از نعمت ارزشمند عزاداری و ماه محرم و صفر به خوبی بهره مند هستیم و هر ساله شاهد هستیم که با فرا رسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان(ع) فضای جامعه حال و هوای تازه ای به خود می گیرد.

 

وی به شیوع ویروس کرونا و محدودیدهای به وجود آمده در همه برنامه ها و فعالیت ها اشاره کرد و ادامه داد: امسال علیرغم محدودیت هایی که وجود داشت برنامه های دهه اول محرم بسیار باشکوه برگزار شد و هیئت های مذهبی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی نشان دادند از همه جهات الگو هستند.

کد خبر 971213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha