اختلاف قیمت لاستیک‌های سنگین در بازار آزاد و حواله زیاد است

سعادتی نژاد اختلاف قیمت لاستیک‌های سنگین در بازار آزاد و حواله زیاد است، گفت: از سال ۹۷ برای عرضه لاستیک‌های سنگین، سامانه را طراحی کردند، اما متأسفانه این سامانه کاربرد کامل نداشته و موفق نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، داود سعادتی نژاد شب گذشته (یکشنبه 23 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اختلاف قیمت لاستیک‌های سنگین در بازار آزاد و حواله زیاد است، گفت: از سال ۹۷ برای عرضه لاستیک‌های سنگین، سامانه را طراحی کردند، اما متأسفانه این سامانه کاربرد کامل نداشته و موفق نبوده است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک افزود: لاستیک‌های برند و لاستیک‌های چینی به مقدار زیاد وارد و بازار اشباع شد و پایانه‌ها نتوانستند حواله‌های برند را برای واحد‌های صنفی بدهند.

 

او ادامه داد: واحد‌های صنفی ما در سال‌های ۹۷ و ۹۸, لاستیک‌های ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را در انبارهایشان نگهداری کردند، اما هنوز توزیع آن‌ها را تمام نکردند و ارز نیمایی شد و اکنون لاستیک‌های با ارز نیمایی هم در انبار‌ها انباشته شده است. اکنون واحد‌های صنفی فروشندگان لاستیک به انباردار سازمان راهداری و وزارت صمت تبدیل شده اند.

 

وی اضافه کرد: واردات لاستیک‌های چینی، بازار را اشباع کرد و، چون ارزان بود مردم سراغ این لاستیک‌ها رفتند و لاستیک‌های برند بر روی دست واحد‌های صنفی فروشندگان لاستیک باقی مانده است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به این که ۷۵۰ هزار حلقه لاستیک با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وجود دارد، افزود: از این تعداد، ۳۰۰ هزار حلقه در سامانه وجود دارد و ۲۰۰ هزار حلقه هم وارد گمرک شده و ۲۵۰ هزار حلقه نیز در حال ورود به کشور است./

کد خبر 971339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha