امام سجاد(ع) مظهر مظلومیت، معصومیت و مقاومت اهل بیت(ع) است

مروارید با بیان اینکه امام سجاد(ع) با درایت و زمان ‌شناسی دقیق، مبارزه غیر مسلحانه با حکام ظلم را پیش گرفت و در این راه با هوشمندی به منظور مقابله با جهالت سیاسی و مذهبی فعالیت کرد، گفت: امام سجاد(ع) مظهر مظلومیت، معصومیت و مقاومت اهل بیت(ع) است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با تاکید بر اینکه امام سجاد(ع) مظهر كامل و تمام مكارم اخلاقي است، گفت: آن حضرت(ع) همان گونه كه در عبادت و بندگي خداوند اهتمامي بسيار داشت به گونه اي كه در ميان معصومان(ع) به فضيلت زين العابدين و سجاد شناخته شده در سيره اجتماعي اش چنان بود كه به بزرگواري اخلاقي معروف شده، امام سجاد(ع) تجسم اخلاق و مكارم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) به لحاظ اینکه در مصیبت کربلا و وقایع جانسوز پس از آن بودند اسوه صبر هستند، افزود:امام سجاد(ع) مظهر مقاومت و پایداری اهل بیت(ع) است و متاسفانه امروزه در مورد امام سجاد(ع) شناخت و معرفت کافی وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه امام سجاد(ع) نقش بسیار مهمی در احیای عاشورا و زدن تیر خلاص به شجره ملعونه بنی امیه داشتند و توانستند با بصیرت نهضت حسینی را به جامعه اسلامی منتقل کنند، ادامه داد:امام سجاد(ع) پاسدار وحی نبوی، خط علوی و شور حسینی بود.

 

مروارید با بیان اینکه امام سجاد(ع) با درایت و زمان ‌شناسی دقیق، مبارزه غیرمسلحانه با حکام ظلم و جور را پیش گرفت و در این راه با هوشمندی به منظور مقابله با جهالت سیاسی و مذهبی فعالیت کرد، گفت: امام سجاد(ع) مظهر مظلومیت، معصومیت و مقاومت اهل بیت(ع) است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه از جمله صفات بارز امام سجاد(ع) تحمل و شکیبایى ایشان در برابر ناگواریها بود، افزود: امام سجاد (ع) نقش بسیار تأثیرگذاری در بازسازی هویت فرهنگی شیعیان داشت.

کد خبر 971344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha