۱۲ میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان زکات در پنج ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از این مبلغ به معیشت خانوارها اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «مجید الهی راد» ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد،  ضمن تسلیت شهادت امام سجاد، با بیان اینکه همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس، جشن عاطفه ها برگزار می شود، گفت: امسال این جشن با توجه به اینکه با ایام محرم مقارن شده، با عنوان «شور عاطفه ها» برگزار می شود.

 

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی اظهارداشت: این جشن از 22 شهریور تا 11 مهر ماه سال جاری برکزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار دانش آموز نیازمند در استان داریم، افزود: از این تعداد 6 هزار نفر تحت پوشش مستقیم و 7 هزار دانش آموز نیز در مراکز نیکوکاری هستند.

 

 

الهی راد همچنین از مشارکت سپاه، اصناف و خیران در کمک به تامین لوازم تحریر دانش آموزان خبر داد و گفت: سازمان اوقاف استان نیز 715 بسته لوازم تحریر آماده کرده است تا تحویل دانش آموزان نیازمند شود.

 

 

وی اضافه کرد: 9 هزار و 700 بسته لوازم تحریر نیز با همت ستاد اجرایی فرمان امام برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده است.

 

 

وی با بیان اینکه در شرایط تحصیلی سال جدید و شیوع ویروس کرونا بسیاری از دانش آموزان جهت آموزش از راه دور به تبلت نیاز دارند، افزود: یک هزار و 100 دانش آموز پشت کنکوری و 740 خانواری که سه فرزند محصل دارد، نیاز به تبلت دارند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع 62 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در استان هستند، بیان کرد: از این تعداد 8 هزار و 50 خانوار در سال جاری اضافه شده اند.

 

 

الهی راد با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امسال در استان پر رنگ تر مطرح شد، بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است، افزود: بیش از 140 میلیارد تومان اعتبار اشتغال امسال در استان بود.

 

 

وی گفت: تا کنون سه هزار و 444 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد و بنا داریم با این میزان اعتبار 50 هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد شود.

 

 

وی همچنین در ادامه گزارشی از فعالیت های 5 ماهه نخست امسال این نهاد در استان ارائه کرد و افزود: طی این مدت 552 طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان اجرا و برای 146 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

 

 

الهی راد افزود: به امید خدا تا پایان سال 350 فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد:  در 5 ماهه سال جاری برای 142 زوج با اعتبار 568 میلیون تومان جهیزیه فراهم شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از برگزاری جشنواره قرآنی باران وحی با حضور 450 نفر مددجو خبر داد.

 

 

وی اضافه کرد: امسال بنا داریم برای اولین بار طرح «دوباره زندگی» برای 200 زن مطلقه که دچار آسیب جدایی شده اند، فرصت دوباره ازدواج را فراهم کنیم.

 

 

الهی راد در ادامه از توزیع 32 هزار بسته معیشتی با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون تومان و 240 هزار پرس غذای گرم در مرحله اول رزمایش مواسات در ماه رمضان در بین نیازمندان خراسان شمالی خبر داد.

 

 

وی اظهارداشت: در مرحله دوم رزمایش در ماه محرم نیز 26 هزار بسته معیشتی و 547 هزار پرس غذای گرم در بین خانوارهای نیازمند استان توزیع شد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت 12 میلیارد تومان زکات در پنج ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از این مبلغ به معیشت خانوارها اختصاص داده می شود.

 

 

الهی راد افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و 534 میلیون تومان صدقه پرداخت شده که این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

 

 

 

کد خبر 971638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha