چادرهای دانش آموزی در مناطق زلزله زده رامیان  برپا می شود

چوبداری گفت: از ابتدای مهرماه چادرهای دانش آموزی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی در روستای زلزله زده «قورچای» رامیان برپا می شود‌.

«حمیدرضا چوبداری» با اشاره به آخرین وضعیت کمک رسانی به زلزله زدگان رامیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پس از وقوع زمین لرزه در رامیان چادرهای اسکان در مناطق زلزله زده برپا شد و مایحتاج افراد خسارت دیده به صورت روزانه تأمین می شود.

 

فرماندار رامیان ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت و ساز واحدهای مسکونی خسارت دیده آغاز شده و این مهم یکی از پرسرعت ترین خدماتی بود که می توانست به زلزله زدگان ارائه شود.

 

وی اضافه کرد: ۱۲۴ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده رامیان احداثی و ۷۱ واحد مسکونی نیز تعمیری است.

 

چوبداری افزود: خوشبختانه از نخستین ساعات  وقوع زلزله مردم و دستگاه های اجرایی و گروه های مردمی برای کمک به زلزله زدگان پای کار آمدند و در حال حاضر برای ارائه خدمات روزانه به زلزله زدگان اعم از خوراک، پوشاک و اقلام بهداشتی هیچ کمبودی وجود ندارد.

 

فرماندار رامیان با بیان اینکه تمام تلاش ما بازسازی و بهسازی واحدهای زلزله زده قبل از رسیدن فصل سرما است، بیان کرد: خدمات رسانی به زلزله زدگان تا رفع کامل مشکلات آنها تداوم دارد.

 

وی افزود: هلال احمر از لحظات ابتدایی وقوع زلزله تاکنون در حال ارائه خدمات به زلزله زدگان است  و دیگر دستگاه های اجرایی نیز در امر کمک رسانی مشارکت دارند.

 

چوبداری با اشاره به وضعیت تحصیل دانش آموزان زلزله زده، ابراز داشت: با توجه به شیوع کرونا بخشی از آموزش دانش آموزان از طریق تلویزیون و شبکه شاد پیگیری می شود، همچنین در روستای زلزله زده «قورچای» رامیان ۳۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی وجود دارد که برای تحصیل آنها از ابتدای مهرماه چادرهای دانش آموزی در روستا برپا می شود.

 

فرماندار رامیان تأکید کرد: به جز دانش آموزان مقطع ابتدایی،‌ دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی مناطق زلزله زده در مدارس شبانه روزی خان ببین و رامیان تحصیل می کنند و از صبح شنبه تا عصر چهارشنبه در مدرسه شبانه روزی حضور دارند و برای آموزش مشکلی ندارند.

 

کد خبر 971702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha